در استان سمنان شصت درصد به خاطر بدهی های مالی ناشی از برخی جرائم، ورشکستگی و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات در زندان به سر می برند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛جشن گلریزان در هشتمین شب از ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از خیران و نیکوکاران در سمنان برگزار شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه نتیجه کار خیر در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کاهش آسیبهای اجتماعی است.
حیدر آسیابی با بیان اینکه کمک به آزادی زندانیان باید به فرهنگ تبدیل شود گفت: جشنهای گلریزان نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد و باید در طول سال و به بهانه های مختلف برگزار شود.
حجت الاسلام محمد باقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان هم در این مراسم با بیان آیات و روایات دین مبین اسلام در باره کار خیر و آزادی افراد دربند / گفت: کمک برای آزادی کسانی که ناخواسته در زندانها هستند اجر و پاداش زیادی نزد خداوند داد.
مدیرعامل ستاد دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان سمنان هم گفت: 100 زندانی جرائم غیرعمد در زندانهای این استان برای آزادی نیاز به 100 میلیارد ریال دارند.
نعمت الله جدیدی گفت: جرائم غیرعمد شامل مهریه، دیه و بدهی مالی است که در استان سمنان شصت درصد به خاطر بدهی های مالی ناشی از برخی جرائم، ورشکستگی و ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات، بیست درصد به خاطر دیه تصادفات و بیست درصد به خاطر مهریه و نفقه در زندان به سر می برند.
جدید گفت:در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان پارسال در استان سمنان، خیران یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای آزادی 89 زندانی کمک کردند.
عرب مدیر کل اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هم گفت: از 2 هزار زندانی جرائم مختلف در استان سمنان پنج در صد محکومان مالی هستند.
عرب از برگزاری چهار جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمکها خیران برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در چهار شهر استان در ماه مبارک رمضان امسال خبرداد و گفت: جشن گلریزان در شاهرود 26 خرداد در کانون فرهنگی شهید بهشتی /گرمسار 31 خرداد در تالار فرهنگیان و دامغان دوم تیر95 همزمان با در تالار جوان برگزار می شود.انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۱:۳۵ ۲۳ تير ۱۴۰۲
ایکاش میشد راههای ساده تر و راحت تر برای آزادی زندانیان مالی ایجاد شود.
مثلا بشود مستقیما به زندان رفت و از بین لیست زندانیان مالی و مبلغ بدهی آنها انتخاب کرد و‌ پرداخت کرد و در لحظه شرایط آزادی را فراهم کرد.
پیچیدگی‌های اداری گاها خیرین را آزار میدهد