با هدف برنامه ریزی بهتر، توزیع عادلانه فرصتها و ایجاد امکانات تحقیق و پژوهشی مناسب تر، توسط دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان، استان خوزستان به شش ناحیه علمی تقسیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در راستای افزایش مشارکت ارگان های مرتبط با سازمان و فعالسازی دانشگاه های مطرح استان مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان از تشکیل نواحی شش گانه علمی در استان خبر داد و گفت: در هر ناحیه یکی از شرکت های بهره برداری به عنوان دبیرخانه اجرایی انتخاب تا به عنوان بازوان کمکی با سازمان همکاری کنند.

مهرداد حیدری تصریح کرد: هر ناحیه در قالب یک شورا متشکل از مدیران عامل شرکت های بهره برداری، روسای دانشگاهها و آموزش و پرورش منطقه اداره می شود؛ همچنین به انتخاب شورا یکی از مدیران عامل شرکت ها مسئولیت دبیر اجرایی ناحیه را بر عهده خواهد داشت.

مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان با تاکید بر این که ارتباط مؤثر بین دانشگاه و صنعت موجب افزايش نوآوري و انتقال دانش و تكنولوژي می شود، گفت: دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان تلاش دارد تعامل مثبت و سازنده میان نهادهای علمی و دانشگاهی با شرکت های بهره برداری ایجاد کند.

وی حاصل این تلاش ها را ایجاد نواحی شش گانه علمی در حوزه فعالیت سازمان آب و برق خوزستان با دانشگاه های استان بیان کرد.

حیدری، شناسایی و حمایت هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران علم و فناوری صنعت آب و برق را از جمله وظایف دبیرخانه های اجرایی نواحی علمی در سطح استان برشمرد و ادامه داد: دبیرخانه های اجرایی نواحی علمی با برنامه های مختلف و با حمایت شرکت ها در مسابقات فناورانه جشنواره (رباتیک و نانو و ...) شرکت خواهند کرد و افراد خلاق و نخبه برگزیده با حمایت سازمان به جشنواره های ملی اعزام خواهند شد.

وی، شرکت های بهره برداری را به ناحیه های علمی غرب، شرق، جنوب، شمال، شمال شرقی و ناحیه مرکزی تقسیم کرد که شرکت های بهره بردار آن در هر ناحیه، سد و نیروگاه های دز و کرخه، مارون، مسجدسلیمان، شهید عباسپور، کارون 3 ، شرکت های آبیاری ناحیه شمال، زهره و جراحی، مارون، کرخه و شاوور، شبکه آبیاری کارون بزرگ، تولید و انتقال آب جنوب شرق و سازمان آب و برق خوزستان خواهند بود.

مدیر دفتر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: با هدف فراهم شدن فرصت بیشتر در فصل تابستان برای دانش آموزان، دانشجویان و صاحبان ایده به منظور اطلاع رسانی و مشارکت در سطح استان و کشور، زمان برگزاری جشنواره و کنفرانس فناوری های نوین در صنعت آب و برق به 19 و 20 آبان ماه 95 تغییر کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.