مدیر توسعه کارآفرینی و استغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: حدود شش هزار نفر در سال ۹۴ توسط دفاتر کاریابی در آذربایجان‌غربی صاحب شغل شده‌اند در حالیکه فقط ۲۰ درصد از بیکاران به دفاتر کاریابی آذربایجان‌غربی مراجعه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،صادق آهنگری در جلسه آموزش واگذاری بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی غیر دولتی اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخش‌های غیر دولتی به بخش خصوصی، قسمت عمده‌ای از کارهای بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی سپرده می‌شود.

وی افزود: در سال 94 تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارت‌خانه به امضا رسید و طی یک سال زیر‌ساخت‌های لازم برای اجرای آن آماده شد و هم اکنون مرحله آموزش نحوه انجام امور فرا رسیده است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به شروع واگذاری انجام امور به دفاتر کاریابی تصریح کرد: با توجه به وجود منافع مالی در نظارت بهتر بر اشتغال پنهان مقری بگیران بیمه بیکاری و برخورد و قطع مقرری آنان، انتظار می‌رود که این امر در اجرا موفقیت ‌آمیز باشد.

وی با تاکید بر حفظ شان و تکریم ارباب رجوع بیان کرد: برای سپردن امور بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی، آن‌ها باید شرایط لازم را داشته باشند که از مهمترین آن‌ها فضای فیزیکی مناسب و نیروی انسانی متعهد و کارآزموده است.

آهنگری ضمن هشدار به دفاتر کاریابی متخلف گفت: بر تمامی دفاتر بصورت مستمر نظارت می‌شود و در صورت تخلف، تذکرهای لازم داده می‌شود و در صورت تکرار، آن دفتر تعطیل می‌شود و در مقابل هرساله دفاتر نمونه استانی انتخاب می‌شوند و به تهران معرفی می‌شوند.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت دفاتر کاریابی اظهار داشت: 20 درصد بیکاران به دفاتر کاریابی مراجعه می‌کنند که در آذربایجان غربی این عدد به 16 هزار و 500 نفر می‌رسد که پنج هزار و 800 نفر از این تعداد افراد مراجعه کننده صاحب شغل شده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.