سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در آذربایجان غربی سنجش می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ این طرح برای اولین بار درمهاباد به صورت سامانه ای اجرا میشود.
مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش مهاباد گفت : سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مهاباد از اول خرداد ماه آغاز شده و متقاضیان با دریافت برگ نوبت دهی از مدیران مدارس ، در پایگاههای سنجش ارزیابی می شوند.
رحمانی با بیان اینکه خانواده ها تا پایان مرداد برای سنجش نوآموزان خود مهلت دارند افزود : مدرسه زانیار و مدرسه میرزا رشید شافعی دو پایگاه در نظر گرفته شده برای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند.
وی گفت : هنگام حضور در پایگاههای سنجش به همراه داشتن کارت ملی ، شناسنامه ، کارت واکسیناسیون و برگه نوبت دهی الزامی است. 
رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم می گوید : سی و شش پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فعالیت خود را آغاز کرده اند و مدیران مدارس عادی می توانند برای نوبت دهی اقدام کنند.
محمدی افزود : امسال بعد از پایان سنجش کودکان نوآموز بدو ورود به دبستان ، کودکان پیش دبستانی در 10 پایگاه منتخب سنجش سلامت در استان ارزیابی می شوند.
رئیس اداره استثنایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد : در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان ، حدود 265 نفر عوامل اجرایی به کار گرفته می شود.
مسئولان آموزش و پرورش آذربایجان غربی پیش‌بینی کرده اند امسال بیش از 55 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و هشت هزار و 500 نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی ، به لحاظ شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سنجش شوند.
در این طرح ، دانش آموزان در زمینه های بینایی ، شنوایی ، قد و وزن ، دهان و دندان ، آمادگی تحصیلی ، اختلال رفتاری ، گفتاری و اوتیسم سنجش میشوند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.