کرمان؛

بی توجهی به آموزش مسائل جنسی در دانشگاهها/ضرورت توجه علمی به حوزه مبارزه با موادمخدر

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان گفت: توليد علم در حوزه مبارزه موادمخدر ضعيف است و ما بايد توان علمي خود را افزايش دهيم.

بی توجهی به آموزش مسائل جنسی در دانشگاهها/ضرورت توجه علمی به حوزه مبارزه با موادمخدربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسين چناريان امروز در دوازدهمین نشست علمی شورای مبارزه با مواد مخدر با موضوع تاثير اعتياد بر روابط جنسي گفت :مشكل اصلي ما در بحث مواد مخدر نگرش افراد و سازمان ها به اين مقوله است.

وي افزود: در اين شرايط مشكل با يك كارگاه و چند جلسه حل نخواهد شد و ما بايد لايه هاي اجتماعي موثر را به صورت گسترده مورد آموزش قرار دهيم.

وی خاطر نشان کرد : يك سوم از علل معتاد شدن فرد به خود او باز مي گردد و دو سوم علل مربوط به جامعه و خانواده است.

چناريان كم كاري نهادهاي اجتماعي را سبب دامن زده شدن به معضل اعتياد دانست وگفت : بايد با هم افزايي همه دستگاه ها به دنبال كاهش معضلات اجتماعي مرتبط با مواد مخدر باشيم.

در این نشست معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان هم با اشاره به فقدان آموزش هاي جنسي در جامعه، گفت : بايد برنامه هاي بلندمدت را در این زمینه مد نظر قرار دهيم.

سرهنگ عليرضا پريورافزود: عقب ماندگي ما در زمینه مسائل جنسی بيش تر از چيزي است كه با چند كارگاه آموزشي حل شود و ما بايد برنامه هاي بلند مدت را مد نظر قرار دهيم.

وي تاثير اعتياد بر روابط جنسي بين زوجين را تأييد كرد و افزود: بايد با همكاري همه سازمان ها به دنبال حل چنين معضلاتي باشيم.

وی خاطر نشان کرد : در اين ميان بايد از كودكي متناسب با سن، آموزش هاي جنسي به فرد داده شود، اما نه تنها در مدارس كه در دانشگاه هاي ما نيز چنين رويكردي ديده نمي شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار