مجتمع سیمان غرب آسیا در تربت جام یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های صنعتی استان خراسان رضوی درمنطقه نصرآباد این شهرستان و در جنب روستای "ابدال آباد" واقع شده است که بهره برداری از این پروژه بزرگ تحول چشمگیری به لحاظ توسعه صنعتی درمنطقه مرزی شمال شرق کشور خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، 11 سال قبل این پروژه صنعتی با حضور استاندار وقت و مسئولان استانی کلنگ زنی شد. با این حال تغییرات مدیریتی ونبود اراده با ثبات برای بهره برداری این پروژه بزرگ باعث شد که همچنان یکی ازبزرگ‌ترین پروژه‌های تولید سیمان درکشور به صورت بلاتکلیف باقی بماند.

اگرچه با تغییرمدیریتی دراین مجتمع تلاش‌های موثری برای به سرانجام رسیدن این پروژه برداشته شده اما پس از دادن وعده‌های مختلف برای افتتاح هنوز به بهره برداری نرسیده است.

این کارخانه ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن سیمان را در سال دارد و جدا ازظرفیت بالای این کارخانه درتولید سیمان ،بهره برداری ازاین پروژه می‌تواند کمک شایانی به رشد میزان اشتغال دراین منطقه کند.

منطقه‌ای که با فقر مراکز صنعتی مواجه است و هم اکنون اقتصاد مردم این منطقه بیشتر بر مدارکشاورزی و دامداری می‌چرخد و با توجه به اظهارنظرمدیرعامل این کارخانه درصورت تخصیص مبلغ 40 میلیاردتومان اعتبار ،این کارخانه آبان ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وضعیت نامشخص بهره برداری کارخانه

یکی ازسهامداران کارخانه سیمان غرب آسیا در تربت جام به خبرنگارما گفت: حدود 11 سال است که 11 هزارسهام از شرکت سیمان غرب آسیا در تربت جام خریداری کردم و با وجود گذشت 11 سال از عمر کلنگ زنی آن هنوز این پروژه به بهره برداری نرسیده است .

اگر این مبلغ سهام را در آن زمان ،جای دیگری سرمایه گذاری می‌کردم درآمد بیشتری داشتم. این درحالی است که هنوززمان دقیق بهره برداری از این پروژه به خاطر مشکلات نقدینگی مشخص نیست.

"علی زواری" افزود: درجلسه‌ای که چند روز گذشته سهامداران با مدیرعامل کارخانه داشتند زمان راه‌اندازی این کارخانه آبان ماه سال جاری اعلام شد که اگر این کارخانه به بهره برداری برسد تاثیر مستقیمی در وضعیت اقتصادی واشتغال مردم خواهدداشت .

ضربه سنگینی بر اعتماد سازی مردم

فرماندار تربت جام در این باره گفت: طولانی شدن روند احداث کارخانه سیمان غرب آسیا در تربت جام ضربه سنگینی براعتماد سازی مردم برای مشارکت وارد کرده است.

علی رستمی افزود:اگر بخواهیم کار بزرگ اقتصادی با مشارکت مردم درمنطقه انجام دهیم بلافاصله با واکنش مردم مواجه می‌شویم چرا که با طولانی شدن روند احداث کارخانه سیمان غرب آسیا دیگر اعتمادی وجود ندارد که مردم بخواهند سرمایه گذاری کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تمام تلاش ما و بانک صنعت، معدن وتجارت استان این است که بتوانیم این پروژه را به نقطه امیدبخشی برسانیم.

اشتغال زایی برای 500 نفر

فرماندار تربت جام تصریح کرد: مدیر پروژه کارخانه سیمان غرب آسیا در تربت جام درسال گذشته اعلام کرده بود که فعالیت فازاول این کارخانه دردهه فجرسال 94 کلید خواهد خوردولی این وعده عملی نشد و هم اکنون هم روند کار خیلی کند است .

رستمی افزود:عملیات اجرایی کارخانه سیمان غرب آسیا حدود 11سال قبل آغاز شده است که تاکنون حدود85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ادریس مرادی
۱۹:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
عجب...تا کی بلاتکلیف اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ادریس مرادی
۱۹:۳۸ ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
عجب...تا کی بلاتکلیف اخه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۱:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
الان 11 سال شد 12 سال.
Iran (Islamic Republic of)
یکی از سهامداران بدبخت
۱۷:۱۶ ۰۷ تير ۱۳۹۶
سال هاست ما بیچاره هارو منتظر گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
سلام من هم زیانکاروپشیمان هستم کاش نام دیگری برای این شرکت انتخاب مبیشداینقدربامطراق واین روش کارچرا؟کسی هست بهدادمردم برسد ه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اون موقع میگن چرا مردم نزول خور میشن!وقتی از سود 20درصد بانک بگدری و بیای سرمایه گذاری کن برای کشورت ،اینجوری نقره داغت میکنن تا آخر عمر بسوزی.فقط شعاره .هیچکی نیست بداد این 50هزار سهامدار بد بخت برسه .من صد جا تا الان زنگ زدم.انشا الله خیر نبینن و از گلشون پایین نره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
ای خدااااااااااااااااا...............
-
سهامدار کلک خورده
۱۰:۱۲ ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
جناب آقای فرماندار محترم تربت جام،
واقعاً چرا به گزارش دهی بسنده می نمایید ولی فکری بحال سهامدارانی که با اعتماد به دولت در این پروژه مشارکت نمودند نمی کنید.
بدیهی است در آینده نه تنها کسانی که در مشارکت بخش های صنعتی که حتی این امر جزئی از کارهای اصلیشان می باشد، بلکه سایر افراد عموم نیز دیگر رقبتی به معامله با بخش دولتی را نخواهند داشت.
حتی اگر در پدیده شاندیز نیز سرمایه گذاری می شد از این حال و روزه مجتمع تربت جام بهتر بود. لاقل می دانستیم حداقل هزار برابر این سرمایه گذاری در این مجتمع از شرکت پدیده طلب کار هستیم که بالاخره روزی وصول خواهد شد. ده سال پیش هر سهم پدیده شاندیز 250 تومن بود.
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار - مرادی
۱۰:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
آخه سر سرمایه مردم و بیت المال چرا باید اینجوری بیاد
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار بینوا
۱۴:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
در این کشور فقط دلالی عاقبت بخیر است نه سرمایه گذاری در اقتصاد و رشد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
آقای فرماندارمحترم تربت جام ما سهامداران دستما ن ازهمه کوتاه شما برای رضای خداکاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۶ ۲۹ دی ۱۳۹۵
آقای مدیرعامل چرانمی خواهی بعداز۱۱به سهامداران پاسخگو باسی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۵
مدیرعامل واعضای چه جوابی برای سهامداران دارند
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۰:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
ما سهامدارا بیچاره ایم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۲۰:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
واقعا پشیمونم که تو این پروژه سرمایه گذاری کردم. ملت سهام می خرن ب یک سال نرسیده کلی سود برداشت می کنن. ماهم اونقدر منتظر موندیم دیگه کم کم داره فراموشمون میشه کلا که اونجا سهامی داریم
Iran (Islamic Republic of)
hassan
۱۳:۵۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
خداییش عیب نداره اینطور داره میاد پایین فقط نیاد زیر صفر بگن باید خسارت بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
خبر مرتبط با سیمان تربت جام درد دل سهامداران است خیلی عالی بود