دور جدیدی از تظاهرات خیابانی در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار قرار است امروز برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، فرانسه امروز خود را برای دور جدیدی از تظاهرات خیابانی کارگران آماده می کند. اتحادیه های کارگری قرار است امروز سه شنبه در خیابانهای پاریس، لیون و مارسی علیه لایحه قانون اصلاح کار "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه تظاهرات کنند. این درحالیست که میزبانی فرانسه برای مسابقات جام ملت های اروپای 2016 با اعتصاب و اعتراضات کارگران همزمان شده است. حتی از آغاز این مسابقات، درگیری هایی میان هواداران فوتبال در خلال رقابت های یورو 2016 رخ داده است.

سناتورهای فرانسه قرار است لایحه اصلاح قانون کار پیشنهادی از سوی دولت سوسیالیست را بررسی کنند.  "کنفدراسیون عمومی کار" بیش از همه با این لایحه مخالف است و متعهد شده است که فرانسه امروز شاهد بیشترین تعداد معترضان در خیابان خواهد بود. 

"فیلیپ مارتینز،" رئیس کنفدراسیون عمومی کار اعلام کرد: تعداد معترضان بسیار زیاد خواهد بود. دولت به فکر این است که جنبش ما را متوقف کند. دولت فکر میکند که ما در اقلیت هستیم. ما واقعیت را به آنها نشان خواهیم داد.

کشمکش میان دولت سوسیالیست اولاند و اتحادیه های کارگری فرانسه از ماه مارس (حدود سه ماه پیش) تاکنون باعث ایجاد اختلالاتی در سطح کشور شده است. چندی پیش به دنبال این اعتراضات صدها پمپ بنزین تعطیل شد.

فرانسوا اولاند تصمیم دارد لایحه اصلاح قانون کار را بدون رای گیری به تصویب مجلس برساند. این مسئله اعتراضات زیادی را در بر داشته است. لایحه اصلاح قانون کار دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران بازتر می گذارد. این لایحه همچنین کاهش نرخ پرداخت اضافه کاری در شب و افزایش ساعات کاری کارگران را به دنبال دارد. سناتور ها بحث و بررسی در خصوص این لایحه را از روز گذشته آغاز کرده اند.

پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا (یورو) 2016 از 10 ژوئن (21 خرداد) آغاز شده و فرانسه برای سومین بار میزبان این مسابقات است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار