دیشب(24 خرداد) کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل wwdc از بروز رسانی جدید ios10 رونمایی کرد.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه حبرنگاران جوان:نتایج کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل WWDC امروز منتشر شد. این کنفرانس که یکی از مهمترین همایش های فن آوری در جهان است، که خبر برگزاری آن در سایه حادثه خونبار اورلاندو کمرنگ شد.
در این کنفرانس شرکت اپل از دستاورد ها و بروزرسانی محصولات خود رونمایی میکند. اولین تحول که برای شما گزارش میکنیم انقلاب در سیستم عامل آیفون و آیپاد یعنی IOS است.
شرکت اپل  عنوان کرده است ، بروز رسانی IOS 10  بزرگترین بروزرسانی این سیستم عامل تا کنون برای دستگاه های  ساخت اپل است.


انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل

در این بروز رسانی تغییرات مهمی در پیام رسان، سیری ، نقشه اپل، پخش موسیقی، اپلیکیشنhome   صفحه کلید ، اپلیکیشن های   Photos , news و حالت لمس سه بعدی  ایجاد شده است و چند قابلیت جالب دیگر هم به آن اضافه شده است.

پیام رسان iMessage کمی قابلیت هایش را به روز کرده است برای مثال علی الخصوص در قسمت اموجی هایش برای مثال وقتی شما کلمه happy  را بنویسید  با یک تپ روی آن اموجی های مربوط به کلمه در بالای متن نشان داده میشود که میتوانید انتخاب کنید و اموجی آن را بفرستید.
قابلیت های دیگر اضافه شده:
  • می‌توانید انیمیشن دست نوشت خود را برای مخاطب خود ارسال کنید .
  • وقتی پیام تبریک و امثال آن ارسال میکنید این پیام رسان انیمیشن خاص آن پیام نیز برای مخاطب ارسال میکند.
  • میتوانید پیام های مخفی هم بفرستید که برای دیدن آن باید با انگشت روی صفحه بکشید (Swype)  حالتی شبیه باز کردن قفل گوشی .
  • قابلیت پاسخ سریع هم در مواقع عجله اضافه شده است.
  • پیام‌رسان اپل که حالا بیشتر از همیشه کامل شده به شما اجازه می‌دهد تا تصویر‌ها، استیکر‌ها یا آیکون‌هایی را به تصاویر یا حتی ویدیو‌های خود اضافه کنید و سپس دکمه ارسال را فشار دهید.
  • اضافه شدن استیکر که باید آن ها را دانلود کنید (یا حتی بخرید)
  • قابلیت دسترسی به دیگر برنامه ها بدون خروج از پیام رسان


انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپلانقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل


نقشه اپل

 ویژگی مهم اضافه شده این است که از این پس مانند گوگل مپ حتی شما میتوانید یک میز را در رستوران با این اپلیکشن رزرو کنید. و همینطور  از تمام گزینه های اطراف خود به راحتی آگاه باشید.


انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپلانقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل


سیری
مهمترین خبر درباره دستیار سخنگوی اپل اجازه دسترسی توسعه دهندگان به این دستیار شخصی است که  باید دید آنها در استفاده از این قابلیت چه خلاقیت هایی را رقم میزنند. البته  برخی قابلیت هایی سیری  برای مثال درخواست اتومبیل کرایه و کارهای بانکی در کشورمان امکان پذیر نیست اما با کمی تحقیق استفاده های کاربردی این دستیار را برای خود خواهید یافت. حتی میتوانید او را به خدمتکار خود تبدیل کنید.


پخش کننده موسیقی اپل
تغییراتی در طراحی ظاهری ایجاد شده و این نرم افزار را دلنشین تر کرده است. و میتوانید موسیقی هایمورد علاقه خود را در تب  ببینید.


انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل


 اپلیکیشن جدید Home
بدون تعارف فکر نکنیم این سیستم برای ما ایرانی ها خیلی کاربرد داشته باشد. اما این اپلیکیشن  اگر منزل شما هوشمند باشد قابلیت هایی مانند  روشن/خاموش کردن چراغ‌ها و باز کردن در خانه  از این قبیل کارها را به شما ارئه میدهد.

گوشی را بلند کنید روشن می شود
این قابلیت جالبی است ، اکنون به صورت پیش‌فرض قابلیتی را فراهم شده که بتوانید همین که آیفون خود را از زمین بلند می‌کنید، صفحه نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. با این ویژگی احتمالا نوتیفیکیشن‌ها بیشتر در معرض دید شما قرار خواهند گرفت.

لمس 3D Touch
در iOS 10 حالا لمس سه بعدی فقط شبیه به کلیک راست برای دسترسی سریع‌تر به بخشی از اپلیکیشن‌ها نیست و علاوه بر آن می‌تواند اطلاعات مفید و مهمی را شبیه به ویجت‌ها به شما نمایش دهد. برای مثال می‌توانید از برنامه‌های تقویم، آب و هوا و سهام با 3D Touch استفاده کنید و اطلاعات مهم آن برنامه‌ را در یک لحظه مشاهده کنید.  علاوه بر این مورد حالا نوتیفیکیشن‌ها نیز قابلیت بیشتری دارند. شما می‌توانید از همان نوتیفیکیشن دریافتی خلاصه‌ای از مکالمه خود در یک پیام‌رسان را مشاهده کنید و در همان صفحه قفل نیز جواب دلخواه خود را ارسال کنید.

  اخبار  News
اتفاقی که در این اپلیکیشن افتاده طراحی جالب و زیبا تر است. که موجب خستگی شما نمی شود.

انقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپلانقلاب در IOS 10/همه قابلیت های فوق العاده در بروزرسانی جدید اپل

عکس ها  Photos 
 اما اتفاق بسیار خوب در اپلیکیشن عکس اپل افتاده در یک کلام باید گفت قابلیت گوگل فوتوز در این برنامه هم خواهد بود .
اکنون با Photos اپل نیز می‌توانید جستجوی هوشمندانه‌ای را وابسته به افراد و مواردی مانند بازی فوتبال، ساحل و دیگر موارد مشاهده کنید.  در این برنامه آلبوم‌های مختلفی که ساخته می‌شوند، می‌توانند از تصاویر یک شهر تاریخی که دیدن کرده‌اید باشد یا یک تفریح خاص که آن‌ها را در بخشی به نام Memories مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید از این تصاویر استفاده کنید، روی آن‌ها موسیقی دلخواه خود را قرار دهید و یک آلبوم را تبدیل به ویدیو کنید.

تایپ دو زبانه
 
قابیلت بسیار خوب دیگر امکان تایپ دوزبانه است یعنی از این پس بدون نیاز به تغییر زبان میتوانید کیبوردی با تایپ دوزبانه داشته باشید.


پرداخت اپل pay
به راحتی میتوانید سفارش های خود را در اینترنت با اپل پی پرداخت کنید . (در ایران کاربرد ندارد)


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار