رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مزایده تیم نفت غیرقانونی است و باید یکبار دیگر تکرار شود.

تاج: واگذاری نفت غیر قانونی است/ این مزایده باید تکرار شودبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی تاج در جمع خبرنگاران درباره مزایده تیم نفت بیان کرد: باشگاه نفت تهران یکی از تیم های اخلاق مدار در فوتبال کشور است بازیکنان این تیم فوق العاده تلاش کردند و مستحق این برخوردها نیستند.من از تک تک بازیکنان نفت تشکر می کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اقدامات صورت گرفته درباره موضوع انتقال تیم نفت عنوان کرد: به زودی سازمان لیگ اطلاعیه ای درباره واگذاری نفت خواهد داد. ما این موضوع را بررسی می کنیم. قنبرزاده نیز مدیرعامل نفت بوده و زیر نامه ای که تنظیم کردیم را امضا کرد که من فکر نمی کردم.

وی تصریح کرد: بهتر است بگویم که انتقال نفت غیرقانونی است و چند اشکال دارد. برخی از موارد صحیح قانون رعایت نشده است. هر گونه واگذاری بر اساس بخش نامه سازمان لیگ در سال 1390 انجام می شود که هیچ ارتباطی به این انتقال ندارد. بعد از آن آیین نامه انتقاداتی پیش آمد. یکسری مشکلات بود که در جلسه ای آن را رفع کردیم.

تاج ادامه داد: ما آن زمان نمی دانستیم که قرار است نفت به انزلی واگذار شود. ضمن احترام به مردم انزلی با توجه به شناختی که از ملوان داشتم، در 30 سال اخیر روی پای خودش بوده است. آنها فوتبالی افتاده اند و فوتبالی باید بالا بیایند. این تیم قهرمان جام حذفی بوده است. اصلا بحث برنده مزایده مطرح نیست.

وی اظهار داشت: طبق بند 2 معامله و انتقال باید به شرط مسئولان استان باشد. تسویه حساب مالی و حقوقی در صورت رفع تعهدات امکان پذیر است. در صورتی که بدهی ها پرداخت نشود، به استان حبه می شود. اگر بخواهد تیمی به خارج از استان واگذار شود، باید هیات فوتبال موافق باشد. هیات فوتبال نیز مخالفت کرده است. ما باید قبل از انجام مزایده و هر گونه جابجایی شرایط فوق را داشته باشیم.

تاج افزود: باشگاه جدید باید همانند موسسه و شرکت باشد که باشگاه نفت به همین شکل کار می کند. باید تسویه حساب با بازیکنان و عوامل قبلی انجام شود. فکر می کنم با بازیکنان کسی توافق نکرده است. همچنین امور مالیاتی نیز تسویه حساب نگردیده است که این هم شرط سوم است. مهمتر از همه اینکه این موضوع فوتبالی نیست. این مواردی بود که در قانون بوده اما در گذشته این اتفاق در فوتبال خاطره خوبی نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: با توجه به نامه ای که به موسسه نفت خواهیم زد، مزایده دوباره باید برگزار شود. شیرازی و قنبرزاده این متن را تهیه کردند و این موضوع هم قانونی است. کارهای گذشته اثرات بدی داشته است و هیچ کدام از این انتقالات موفقیت آمیز نبوده و سرانجام خوبی نداشته است. این به منزله مخالفت با مردم انزلی و دنیامالی نیست. آنها محترم و عزیز هستند. انشاالله این اطلاعیه را بر روی سایت سازمان لیگ می گذاریم تا دیگر مشکلی نباشد. موارد دیگر را برای اینکه وقت نمی شود، روی سایت می گذاریم تا همه مطالعه کنند.

تاج عنوان کرد: از بازیکنان نفت هم تشکر می کنم. از آنها خواستیم که بالا بیایید چون ماه رمضان است. از قنبرزاده نیز تشکر می کنم و فکر نمی کردم که همراه ما باشید و منطقی تصمیم بگیرید. اگر ما جلوی این بحث ها را نگیریم، زحمت کشان و دلسوزان ضرر می کنند. الان هم من نمی دانم دیگر چه کسی خواستار این تیم شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره راههای پیش روی باشگاه نفت در پایان خاطر نشان کرد: این تیم 2 راه دارد. یک راه مزایده برای واگذاری به یک تیم تهرانی است. در صورتی که این شرایط نباشد، نباید بازیکنان نفت ضرر کنند و فرصت نقل و انتقالات را از دست بدهند. ما زمانی گذاشتیم تا مسئولان نفت پاسخ شفاف و روشنی بدهند. ما زمانی برای این کار گذاشتیم و حواسمان جمع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار