با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری به سالانه 15 میلیون تن کالا افزایش می یابد.

افزایش توان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به نقل از روابط عمومی این اداره کل گفت: هم اکنون توان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است که با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین توان تخلیه و بارگیری سالانه به 15 میلیون تن کالا در سال افزایش می‌یابد.

محمد مهدی بنچاری در نشست بررسی طرحهای بندری در استان بوشهر با اشاره به افزایش اعتبارات ملی متمرکز بودجه تخصیصی برای اجرای طرحهای بندری این استان از 230 میلیارد ریال به 630 میلیارد ریال افزود: جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود هم اکنون 40 هکتار مساحت دارد که تا 400 هکتار قابل توسعه است.

وی یادآورشد: طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با شش هزار میلیارد ریال اجرا شده است که پایانه های کانتینری، مواد فله مایع و چند منظوره سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر است که در جزیره نگین ساخته می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: اکنون با استحصال زمین و تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی پایانه کانتینری در جزیره نگین آغاز شده و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بنچاری با بیان اینکه در پایانه کانتینری یاد شده اسکله‌ای به طول 600 متر ساخته می‌شود گفت: با ساخت این پایانه با قابلیت 600 هزار تی ای یو کانتینر، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر بندر بوشهر سالانه به بیش از یک میلیون تی ای یو کانتینر افزایش می‌ یابد.

وی با اشاره به ساخت پایانه مواد فله مایع در جزیره نگین بوشهر اضافه کرد: مقدمات عقد قرارداد برای اجرای این پایانه تا اواخر خردادماه جاری منعقد می‌شود که شامل 180 هزار متر مکعب مخزن و یک میلیون تن ظرفیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: ساخت پایانه چند منظوره با ظرفیت یک میلیون تن در جزیره نگین نیز اکنون 10 درصد پیشرفت دارد.

طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین در دیماه سال 93 با حضور رئیس جمهوری آغازشد.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.