رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی با نگاه تخلیه ۲ روستای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر امسال با شرکت نیروهای پدافند غیر عامل استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، جانشین قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل در بوشهر در نشست شورای پدافند پرتویی استان بوشهر گفت: هر چند نیروگاه اتمی بوشهر از استانداردها و الزامات ایمنی استاندارد جهانی برخوردار است ولی نباید از برخی آموزش‌های حفاظتی و الزامات احتیاطی بی بهره بود که در این راستا طرح دفاع ملی از تأسیسات هسته‌ای در مقابل حوادث پرتویی تدوین شده است.

مسعود عبدالله‌زاده از اجرای رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی با نگاه تخلیه ۲ روستای هم‌جوار نیروگاه اتمی بوشهر در سال جاری با مشارکت نیروهای پدافند غیر عامل استان بوشهر خبر داد و افزود: در این طرح حوادثی که ممکن است در سایت‌های هسته‌ای رخ بدهد مورد بررسی قرار می‌گیرد و کنترل این حوادث بر عهده مسئولان هر منطقه است.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌ پرتوی برای افزایش آمادگی در راستای مقابله با بحران‌های احتمالی تشکیل شده اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها نیروگاه هسته‌ای ایران در استان بوشهر مستقر است مسئولان این استان باید آمادگی خود را افزایش داده و هر دستگاه وظیفه خود را در مقابل حوادث احتمالی پرتویی انجام دهد.

عبدالله‌زاده پایش هوایی را از دیگر برنامه‌های قرارگاه پرتوی دانست و گفت: حفاظت از مردم و محیط زیست مهم‌ترین وظایف قرارگاه پرتوی است و برای دستیابی به این مهم باید برنامه‌های این قرارگاه به روز باشد و تعامل با مسئولان نیروگاه اتمی و مردم با پشتوانه علمی از برنامه‌های مهم این سازمان است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر هم با تاکید بر توسعه طرح‌های پیشگیری در حوزه هسته‌ای گفت: باید با هماهنگی لازم امکانات، بضاعت و وضعیت استان در بحث پیشگیری از حوادث و پدافند غیرعامل بررسی و یک شناسنامه کلی تدوین شود.

فتح الله حقیقی بر افزایش امکانات پدافند غیر عامل در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود تاسیسات مهم کشوری در استان بوشهر باید امکانات این استان در حوزه پدافند غیرعامل و برای جلوگیری از حوادث تقویت شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.