324 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قائم‌شهر امسال زیر کشت دانه کلزا قرار گرفت که در مقایسه سال‌های گذشته چهار برابر افزایش سطح زیر کشت داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: با وجود وارداتی بودن بیش از 94 درصد روغن کشور، دولت حمایت گسترده‌ای را برای توسعه کشت دانه‌های روغنی آغاز کرد و در شهرستان قائم‌شهر برای نخستین بار مرکز خرید مستقل دانه‌های روغنی تشکیل شد.

فرزین فرهادی افزود: برای نخستین بار خرید کلزا در شهرستان به روز شد و بیشتر کشاورزان از نحوه خرید، پرداخت و سود کلزا رضایت داشتند.

وی گفت: از بهمن ماه سال گذشته مراکز تولید زنبور تریکوگراما در شهرستان ایجاد شد و در تیرماه در سطح یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی قائم‌شهر رهاسازی می‌شود.

وی افزود : برای کاهش مصرف سموم در بحث مبارزه با شپشک آردآلود مرکبات، سوسک کریپتولوموس در تیر و مردادماه جاری آماده توزیع است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: آب‌بندان‌های شهرستان به علت بارندگی‌های اخیر کاملا آب‌بندی شدند و در دو سد برنجستانک و آیت‌الله صالحی مازندرانی حداکثر آب‌گیری انجام شد که با ادامه همین روند، در سال زراعی جاری مشکل کم‌آبی در شهرستان قائم‌شهر وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار