رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان درجلسه شورای حفاظت از اراضی ملی سیستان و بلوچستان گفت: ازاین مقدار 696 هکتار درمنابع ملی و بیش از 9هکتار در اراضی راه وشهرسازی رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛حجت الاسلام حمیدی افزود: همچنین 6هکتار از اراضی محله شهید برفی شهرستان میرجاوه نیز از ابتدای سالجاری تاکنون رفع تصرف شد.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی ومنابع طبیعی استان ادامه داد:بررسی اراضی محله شهید برفی میرجاوه سال گذشته در دستور کار این شورا قرار گرفت که حاصل آن صدور 556 پرونده برای ساماندهی متصرفان بود.

وی خاطرنشان کرد: اسناد مالکیت به متصرفان قانونی این محله به زودی داده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین گفت: مشکلات اراضی دشت سمسور ایرانشهر نیز رفع و 17 تعاونی برای عضوگیری افراد واجد شرایط تشکیل شد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: 300 هکتار از اراضی دشت سمسور ایرانشهر در اختیار این تعاونی ها قرار گرفت و 51 نفر در آن عضو شدند.

وی تصریح کرد: مجوز بهره برداری از 17 فقره چاه با سهمیه 150 لیتر در ثانیه برای این تعاونی ها صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: تشکیل یگان حفاظت از اراضی ملی در راه و شهرسازی از دیگر اقدامات این شوراست تا از تصرفات غیرقانونی جلوگیری و نسبت به رفع تصرف این اراضی فعالیت کنند.

حجت الاسلام حمیدی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تصرفات در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان موضوع را با سامانه 114 در میان بگذارند تا از این سرمایه های ملی صیانت شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار