هم اکنون 154 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان نیازمند مسکن مناسب هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به نیاز سنجی صورت گرفته از وضعیت 5 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان گفت: 96 نفر از خانواده های ایتام شهری و91 نفر ایتام ساکن در روستا ها هم اکنون نیازمند ساخت مسکن مقاوم هستند.

عباس اهرابی گفت : علاوه بر این176 واحد مسکونی ایتام تحت پوشش نیز ، نیازمند باز سازی است که امید است با ورود حامیان وسایر نیکوکاران مشکلشان حل شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از نیاز 70 نفر از ایتام به ودیعه مسکن خبر داد و افزود: مجموعا 400 نفر از ایتام تحت پوشش این نهاد نیازمند دریافت خدمات عمرانی هستند.

اهرابی، اظهار کرد: متاسفانه از مجموع ایتام تحت حمایت 22 یتیم از وجود بیماریهای خاص رنج می برند که درمان این مددجویان تنها با ارایه خدمات کمیته امداد کافی نیست و نیاز به توجه ویژه مردم سخاوتمند در جای جای این استان دارد.

عباس اهرابی همچنین به نیازمندی ایتام در آستانه ازدواج اشاره کرد وافزود: هم اکنون 391دختر و پسر یتیمی که به تازگی ازدواج کرده اند در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند که برای این افراد بیش از 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است که منابع محدود کمیته امداد به تنهایی پاسخگو نیست .

وی گفت: بحث توانمند سازی خانواده ها و اشتغالزایی از جمله راهبردهای کمیته امداد است ،بر این اساس کمیته امداد از دوران تحصیلات دبیرستان با ورود به حوزه های فنی و ارایه آموزش های کارآفرینی به فرزندان مددجویان اقدام می کند که در این بخش نیز 310 یتیم دبیرستانی ودانشجو برای بهره مندی از دوره های آموزش فنی، نیازمند اعتبار وکمک هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تعداد کل حامیان طرح اکرام را 15 هزار نفر برشمرد و افزود: این حامیان در دو ماهه امسال حدود یک میلیارد تومان به ایتام کمک نقدی وغیر نقدی داشتند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.