نشریه فوربز در گزارشی نوشت رونالدو در مقایسه با سابقه فوتبالی اش، درآمدی کمتر از حد انتظار دارد.

فوربز: درآمد به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه فوربز: "کریستیانو رونالدو" بزرگ‌ترین و پردرآمدترین ستاره مستطیل سبز است. در 12 ماه گذشته او بیش از 88 میلیون دلار درآمد داشته است و همین رقم او را در جایگاه نخست پردرآمدترین ورزشکار جهان و بازیکن فوتبال قرار می‌دهد. با این حال، رونالدو در جایگاه پردرآمدترین ورزشکار جهان، دستمزد چندان بالایی ندارد.

برای روشن شدن این مطلب باید گفت رونالدو بازیکنی است که عملکردی فراتر از بازی داخل مستطیل سبز دارد. این مهاجم در سال جاری میلادی 56 میلیون دلار دستمزد و پاداش از باشگاه اسپانیایی رئال مادرید دریافت کرد؛ باشگاه فوتبالی که ارزش آن از 3 میلیارد و 600 میلیون دلار فراتر می‌رود. قرارداد او برای بازی در فصل 2017-2018 بیش از 50 میلیون دلار است که به نظر می‌رسد رقم آن برای بهترین بازیکن فوتبال جهان و دارنده چهار کفش طلا کم باشد. او تنها بازیکن تیم فوتبال رئال مادرید است که با به ثمر رساندن 50 گل در شش فصل نام این باشگاه را جاودان کرد و سه دوره عنوان بهترین بازیکن سال فیفا را از آن خود کرد. با وجود چنین سابقه درخشانی، به نظر می‌رسد دستمزدی که باشگاه رئال مادرید برای وی در نظر گرفته کمتر از میزان توانایی و خدمات رونالدو باشد.

جهت ملموس‌تر شدن این مطلب حساب سرانگشتی از میزان درآمد و پاداش "لیونل مسی" به عمل آمده است. مسی رقیب رونالدو و دومین بازیکن پردرآمد جهان با درآمد 81 میلیون و 400 هزار دلاری است. بازیکن باشگاه 3 میلیارد و 500 میلیون دلاری بارسلونا تنها موفق به کسب 5 دروه عنوان بهترین بازیکن فیفا شده است. این در حالی است که فیش حقوقی مسی تفاوت چندانی با رونالدو ندارد و چه‌بسا مسی نسبت به سابقه کاری، درآمد بالاتری دارد. از سوی دیگر، در مقایسه با 89 ورزشکار پردرآمد دنیا، درآمد رونالدو با 20 ورزشکار اول فهرست تفاوت چندانی ندارد.

بازیکن 31 ساله باشگاه فوتبال بارسلونا بخشی از درآمد خود را از طریق تبلیغات کسب می‌کند. او بیش از 32 میلیون دلار برای تبلیغ محصولات نایک، تگ هوئر، راک، و ... دریافت کرده است. کشور سنگاپور در راستای برنامه‌های تجاری خود با پرداخت 40 میلیون دلار حق استفاده از تصویر رونالدو را برای انواع محصولات داخلی خود به مدت 6 سال خریداری کرده است. با احتساب 215 میلیون هوادار رونالدو در جهان، باید گفت رقم چندان چشمگیری برای تبلیغات نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار