فرانسه از نرم‌افزار هشدار حملات تروریستی رونمایی کرد

وزارت کشور فرانسه پیش از آغاز رقابت‌های یورو 2016 در این کشور، نرم‌افزار هشدار درخصوص حملات تروریستی را روانه بازار کرد.

فرانسه از نرم‌افزار هشدار حملات تروریستی رونمایی کردبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وب‌سایت «انگجت،» وزارت کشور فرانسه پیش از شروع مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا، یورو 2016، از نرم‌افزار مخصوص هشدار درخصوص حملات تروریستی برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. اپلیکیشن «سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی» (System to alert and inform the population) با نام اختصاری «سایپ،» وارد بازار شده است. 

سایپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق گوشی‌های همراه از خطر حملات تروریستی آگاه شوند. افراد می‌توانند بوسیله این نرم‌افزار و پس از ورود به بخش موقعیت‌یابی حداکثر 8 منطقه را کنترل کنند. سایپ در صورت وقوع حملات تروریستی پس از 15 دقیقه، پیام هشداری را بر روی صفحه گوشی‌ همراه نمایش می‌دهد. 

وزارت کشور فرانسه می‌گوید این نرم‌افزار همچنین در صورت وقوع حملات تروریستی، به افراد پیشنهادات و دستور‌العمل‌هایی درخصوص مکان‌های پناه گرفتن ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار به دو زبان فرانسه و انگلیسی روانه بازار شده و قابل نصب بر روی یسستم‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS) است.   
     
مسابقات فوتبال یورو 2016 قرار است از 21 خرداد تا 20 تیر به میزبانی فرانسه برگزار شود. این در حالی است که این کشور از زمان حملات تروریستی پاریس که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.
        
در حملات تروریستی سال گذشته در پاریس، پایتخت فرانسه، 130 نفر کشته و 368 نفر زخمی شدند. حملات هماهنگ‌شده‌ی تروریستی متشکل از تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری 13 نوامبر 2015 (22 آبان 1394) در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» در محله «سن دنی» پاریس، وناحیه «ایل دو فرانس»در شمال فرانسه، به وقوع پیوست. تنها 87 نفر در  گروگان‌گیری تئاتر «بتکلان»  به خاک و خون کشیده شدند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار