مسابقات بین المللی سنگنوردی نوجوانان قاره کهن از 6 مهر سال جاری در تهران برگزار می شود.

تهران میزبان سنگنوردان نوجوان آسیاآرتیمس فرشاد یگانه سرمربی تیم ملی سنگنوردی نوجوانان وجوانان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، اظهار کرد:رقابتهای بین المللی سنگنوردی رده ی نوجوانان A-B-C وجوانان پسران ودختران آسیا از 6تا10  مهر 95 در پایتخت کشورمان برگزار می شود وایران برای نخستین بار میزبان این رده از مسابقات خواهد بود.
ین رقابتها در سه بخش سرعت ،سرطناب وسختی مسیر انجام می شود و به دلیل میزبانی مسابقات آسیایی تعداد سنگنوردان ایرانی در این رقابتها دوبرابر شرکت کنند گان خارجی است وبه احتمال زیاد باشگاه فرهنگی وورزشی پیام میزبان سنگنوردان قاره کهن باشد .

وی تصریح کرد: در آسیا می توان به تیم های ایران ،مالزی ،چین ،ژاپن ،کره جنوبی اشاره کرد که چین و قزاقستان در سرعت تیم های خوبی هستند که کشورمان نیز یکی از قدرهای این قاره است و ژاپن وکره جنوبی هم که جزءتیم های قدرتمند قاره کهن هستند.

فرشاد یگانه در ادامه گفت:رضا علی پور قهرمان ارزنده ی ایرانی که سال گذشته توانست در مسابقات بین المللی  ایتالیا نخستین مدال جهانی کشورمان  را به دست آورد.

وی تاکید کرد:اولین  اردوی انتخابی و آماده سازی  تیم ملی سنگنوردی کشورمان طی روز های 2تا 4تیر سال جاری در شهر بوعلی سینا برگزار خواهد شد و102 سنگنورد کشورمان به همدان خواهند رفت ،مراحل ثبت نامی اینترنتی آن از 19 خردادآغاز شده است وتا 28 همین ماه ادامه خواهد یافت.

فرشاد یگانه اضافه کرد:سنگنوردی به نسبت گذشته پیشرفت خوبی کرده است به خصوص در سرعت با سنگنوردان دنیا رقابت می کنیم رشته های دیگر هم روند رو به جلوئی دارند .

وی عنوان کرد:برای سرمایه گذاری در این ورزش  به رده های پایه بیشتر بها داده می شود واستعدادیابی صورت می گیرد وفدراسیون کوهنوردی کشورمان همین سیاست را دنبال می کند ونمونه ی عینی آن برگزاری مسابقات سنگنوردی نوجوان و و جوانان اسیا برای اولین بار  در کشورمان است

فرشاد یگانه در پایان خاطر نشان کرد:کوهنوردی ورزشی عمومی است وتلفات آن  به اندازه ی فوتبال نیست وبرای کاهش این اتفاقات در کوهستانها فدراسیون ستاد پیشگیری از حوادث  را در برخی ورودی کوهها تشکیل داده است.

گفتنی است : آرتیمس فرشاد یگانه ، این مربی ارزند ه وشایسته ی کشورمان 24 سالی است که در سنگنوردی فعالیت می کندو2سالی است که مربیگری تیم ملی نوجوانان وجوانان کشورمان را برعهده دارد. 

این پیشکسوت سنگنوردی کاپیتال تیم ملی بوده است ومقام های زیادی از مسابقات قهرمانی کشور دارد ،به رقابتهای آسیائی وجهانی هم  اعزام شده است. 
وی علاوه بر سنگنوردی  هر ازگاهی به کوهنوردی ،غارنودی ویخ نوردی می پردازد واز کار خود لذت می برد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار