رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش بینی های هواشناسی حاکی از این دارد که درتابستان افزایش دماخواهیم داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد رسولی افزود: افزایش دما تبخیر آب را به دنبال خواهد داشت و از آن طرف نیاز آبی استان افزایش خواهد کرد و در نتیجه بحران آب را تشدید تر می کند.

وی از دستگاههای اجرایی خواست هریک در حوزه خود برنامه ریزی متناسب در بحث بهره وری و مصرف بهینه آب داشته باشند تا استان با کمبود و یا بی آبی مواجه نشود.

رئیس اداره تحقیقات کاربردی هواشناسی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه 85 درصد جمعیت شهرستان بردسکن به نوعی در کار کشاورزی فعالیت دارند ، راه اندازی ایستگاه تحقیقات کشاورزی برای بردسکن را ضروری دانست.

وی افزود: درحال حاضر در سطح استان 17 ایستگاه سینوپتیک ، 160 ایستگاه باران سنجی ، 6 ایستگاه اقلیم شناسی و دهها ایستگاه دیگر درحوزه های مختلف دارد که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی توسعه این ایستگاهها در دستور سازمان هواشناسی است.

رسولی همچنین از راه اندازی سامانه تهک در استان خبرداد و گفت: این سامانه نیز به منظور توسعه هواشناسی کاربردی ایجاد شده است که در بردسکن نیز این سامانه راه اندازی شده است.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار