رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور گفت: امکان همفکری ایران و چین برای گسترش فعالیت‌ها در جاده ابریشم وجود دارد.

امکان همفکری ایران و چین برای گسترش فعالیت‌ها در جاده ابریشم وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار عصر امروز خود با پروفسور وانگ ژان رییس آکادمی علوم اجتماعی چین در مرکز تحقیقات استراتژیک کشور ضمن عرض خوش‌آمدگویی اظهار داشت: رابطه ایران و چین قدمت چند هزار ساله دارد و همین سابقه طولانی ریشه‌های لازم برای رشد و گسترش روابط در تمام زمینه‌ها را به وجود ‌آورده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور ادامه داد: هیچ سابقه منفی میان ایران و چین وجود ندارد و همین امر باعث شد تا زمینه گسترش روابط میان دو کشور در بهترین سطح ممکن باشد و اگر مسئولین دو کشور بخواهند می‌توانند با تصمیمات خود و استفاده از این زمینه‌ها روابط را گسترش دهند که خوشبختانه اکنون ما شاهد گسترش این روابط هستیم.

وی در مورد مطالعات صورت گرفته پیرامون بازسازی و نوسازی جاده ابریشم افزود: مرکز تحقیقات استراتژیک و مراکز مطالعاتی چین طی دو سه سال اخیر رفت و آمدهای گسترده‌ای داشتند و الان که شما این سفر را انجام داده‌اید کشور ما آن را به فال نیک می‌گیرد. جمهوری اسلامی ایران همچنین در مورد تصمیمات گرفته شده درباره بازسازی و نوسازی جاده ابریشم که بر اساس مقتضیات قرن 21 از سوی چین اتخاذ شده استقبال می‌کند. 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ما امیدواریم که شما طی این سفر گام‌های موثری را برای فعالیت بیشتر جاده ابریشم برداشته باشید، تصریح کرد: آن طور که دوستان چینی برای ما در مورد اهمیت جاده ابریشم گفتند معلوم است که یک راه استراتژیک و محور اتصالی چین به دنیا است ما به ملت و دولت چین برای این تصمیم تبریک می‌گوییم.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش در مورد امکان همفکری ایران و چین برای گسترش فعالیت‌ها در جاده ابریشم خاطرنشان کرد: اکنون ما آماده‌ایم که از اجرایی شدن این تصمیمات استراتژیک که موجب می‌شود دریچه گسترده‌ای به روی دولت چین باز شود آگاه شویم. جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت استراتژیک و راه‌های بین‌المللی که در خشکی و دریا وجود دارد می‌تواند برای گسترش فعالیت‌ها در جاده ابریشم با دولت چین همفکری و تبادل نظر کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار