اصفهان امسال میزبان نشست شورای جهانی صنایع دستی با حضور حدود 200 نفر از شخصیت های بین المللی از 90 کشور دنیا ست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به عضویت 90 کشور در شورای جهانی صنایع دستی گفت: پارسال شاهد رویداد بزرگ ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی بودیم در دنیا 11 شهر به عنوان شهرهای صنایع دستی شناخته می شود که 9 شهر در یک رشته خاص و دو شهر اصفهان از ایران و جیپور از هند به عنوان شهرهای جهانی صنایع دستی شناخته می شوند
فریدون الهیاری افزود: با ابتکارات سازمان میراث فرهنگی پارسال دو شهر از ایران شامل اصفهان در همه رشته های صنایع دستی و تبریز در رشته بافت فرش به ثبت جهانی رسیدند.
وی ادامه داد: امسال در اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نشست مجمع آسیا - اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در تبریز بودیم و مهر امسال نیز نشست جهانی ضنایع دستی در شهر اصفهان برگزار می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به آخرین آمار سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: از 297 رشته صنایع دستی در کشور 199 رشته در استان اصفهان وجود دارد که این آمار گویای ظرفیت بزرگی در استان است. وی خاطر نشان کرد: نگاه دولت به صنایع دستی، دو سویه و شامل فرهنگی تمدنی و اقتصادی است ارزش های هویتی و فرهنگی صنایع دستی از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردارست.
الهیاری ادامه داد: در دو سال گذشته 80 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان صنایع دستی در استان اصفهان پرداخت شده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.