نظارتهای بهداشتی در ماه رمضان در آبادان تشدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به منظور حفظ سلامت روزه‌داران و ارتقای سلامت مواد غذایی و اماکن عمومی، کارشناسان بهداشت محیط  دانشکده علوم پزشکی آبادان با تشکیل اکیپ‌های بازرسی در نوبت‌های صبح، عصر و شب در ماه رمضان ضمن بازدید و نظارت بر نحوه عرضه موادغذایی، آموزش‌های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار و لوازم کار و بهداشت مواد غذایی را به متصدیان و فروشندگان مواد غذایی ارائه می‌کنند.

جعفر ربیحاوی افزود: تشدید بازرسی از صنوفی که در این ماه پر‌مشغله هستند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی رستوران‌ها، آش و حلیم‌‎پزی‌ها، قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها، نانوائی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، مراکز عرضه‌کننده قلیان، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها در ساعات فعالیت را صنوف پرمشغله در ماه رمضان معرفی کرد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نمونه‌برداری از مواد اولیه مثل روغن‌های مصرفی در تهیه زولبیا و بامیه و نیزاقدامات کنترلی در پایش آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از اولویت‌‎های این طرح است.

ربیحاوی افزود: با توجه به وجود بیش از 4 هزار مرکز و اماکن حساس، به آنها توصیه می‌شود ضمن رعایت کامل اصول بهداشتی، با بازرسان بهداشت محیط نهایت همکاری را داشته باشند و توصیه‌های بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.