بلومبرگ در گزارشی با انتشار جدیدترین نظرسنجی‌ها اعلام کرد طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان طرفداران بسیاری دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم "سونیا اودونل" نوشت: هر روز بر تعداد شهروندان انگلیسی که تمایل دارند کشورشان همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند افزوده می‌شود؛ اما هنوز تعداد حامیان خروج از اتحادیه بیشتر از مخالفان آن است و لابی برخی گروه‌های مالی و سیاستمداران ذی‌نفع، انگلیس را در یک قدمی خروج از اتحادیه اروپا قرار داده است.

در جدیدترین نظرسنجی به عمل آمده از سوی روزنامه آبزرور آمده است 44 درصد از شهروندان انگلیسی مایل هستند کشورشان همچنان در میان 28 عضو اتحادیه اروپا باقی بماند. این آمار یک هفته پیش 43 درصد بود. در این میان 42 درصد از طرح "برکسیت"  حمایت کرده‌اند و 15 درصد مابقی در این باره نظر خاصی نداشتند.

انتخابات عمومی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا 23 ژوئن (3 تیر) برگزار خواهد شد و آمار به دست آمده از نظرسنجی‌ها هم نمی‌تواند پیش‌بینی روشنی از نتیجه انتخابات ارائه دهد. "جک لو،" وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته دیدگاهی مشابه با کارشناسان اقتصادی و مقامات ارشد اروپا ارائه داد و اظهار داشت: من در ماجرای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هیچ چشم‌انداز روشن اقتصادی نمی‌بینم. این موضوع می‌تواند حتی  بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای را نیز به همراه داشته باشد.

موافقان طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به موضوع پذیرش مهاجران متوسل شده‌اند و به این ترتیب بخشی از افکار عمومی را با خود همراه کرده‌اند. در نظرسنجی دیگری که روز جمعه بوسیله موسسه "اُ آر بی" انجام شد، حامیان طرح برکسیت 55 درصد در مقابل 45 درصد مخالفان ان بودند.

در نظرسنجی‌های مختلف 13 تا 15 درصد از مردم انگلیس اعلام کردند هنوز تصمیم نهایی خود را در این باره اتخاذ نکرده‌اند. رای این افراد در پای صندوق‌های رای و تصمیم نهایی انها می‌تواند توازن میان موافقان و مخالفان طرح برکسیت را کاملا برهم بزند.

دولت انگلیس اعلام کرد در فاصله 2 هفته‌ای تا برگزاری همه‌پرسی عمومی، 1.5 میلیون نفر از شهروندان برای حضور در آن ثبت نام کرده‌اند. نگرانی‌هایی درمورد تغییر نظر رای دهندگان جوان در لحظات پایانی وجود دارد. جمعه شب در یک برنامه زنده از "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس، درمورد رای جوانان کشور پرسیده شد: آیا شب‌ها از اینکه رای جوانان شما را در لحظات پایانی غافلگیر کند، خواب به چشمتان می‌رود؟ کامرون پاسخ داد: نه، نمی‌توانم بخوابم. حقیقتا نگران این موضوع هستم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار