نماینده مردم اسفراین گفت: الگوی استقرار جمعیت در کشور به سوی کلانشهرها است که برای رسیدن به چشم انداز 1400 باید تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نطق گذشته خود گفت: سخنان امروز من در ادامه نطق قبلی در رابطه با الگوی استقرار جمعیت در کشور است به طوری که وضعیت استقرار جمعیت در استان تهران بیش از 8 درصد و در بعضی از نقاط کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گذشته در رابطه با استقرار جمعیت گفت: بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها استقرار جمعیت به سوی کلانشهرها بوده است به صورتی که بعضی از نقاط کشور فقط دارای یک درصد جمعیت هستند و در بعضی از کلانشهرها تراکم بسیار زیادی وجود دارد.

قوامی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسب برای استقرار جمعیت در کشور ایجاد نشده است، ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام می‌شد ما امروز با این وضعیت نامناسب روبرو نبودیم و برای دستیابی به ایران 1400 باید وضعیت الگوی استقرار جمعیت تغییر بیابد.

نماینده مردم اسفراین خاطرنشان کرد: 62 درصد نقدینگی در استان تهران وجود دارد که این بیان‌کننده این است که بعضی از استان‌ها منابع مالی کافی را دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی از استان ها میزان نقدینگی به 7 برابر افزایش یافته است ، ادامه داد: بر اساس اصل 48 قانون اساسی هر منطقه‌ای باید فرصت رشد و توسعه داشته باشد که این نابرابری در توزیع نقدینگی ناقض این قانون است.

قوامی با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای سرمایه گذاری به مناطقی که مورد حمایت دولت باشد می‌رود تصریح کرد: بعضی از مناطق به دلیل محرومیت مانند عسلویه، خراسان رضوی و جنوبی که حتی بعضی از مناطقشان برق هم ندارد با وجود منابع غنی مورد استقبال سرمایه گذار قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نابرابری در توزیع نقدینگی کشور و پیشرفت اقتصادی سبب می شود که در بازارهای جهانی نیز همین نابرابری اعمال شود و در زمان ورود سرمایه‌‌گذاران خارجی به کشور این نقاط مورد اقبال قرار نگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار