کشتی یزد برای صدرنشینی در جنوب شرق کشورآماده می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛رئیس هیات کشتی استان یزد جدا شدن رتبه‌ی این هیات ورزشی از قعر جدول رده‌بندی کشور و ارتقای پنج پله‌ای آن را گام نخست این هیات برای رسیدن به چشم‌انداز اول آن یعنی کسب جایگاه اول در بین استان‌های جنوب شرق کشور ذکر کرد.  

محمد شیبانی با اشاره به رشد پنج پله‌اى هیات کشتى استان در یکسال اخیر، در این باره تصریح کرد: براساس  آخرین ارزیابى‌هاى فدراسیون کشتى جمهورى اسلامى ایران در سال گذشته، هیات کشتى استان یزد در ادامه روند رو به رشد خود، تنها طى یک سال از رتبه‌ى آخر کشور با پنج پله صعود در رتبه ٢٦ کشور قرار گرفت.

وی با بیان این که استان یزد در رده‌بندی بالاتر از استان‌هاى قزوین، سمنان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبى قرار گرفته است، میزبانى مسابقات کشورى‌، اعزام‌هاى منظم به مسابقات کشورى، راه‌اندازى کشتى آلیش و غیره را از جمله دلایل رشد هیات کشتى استان یزد در یک‌سال گذشته عنوان کرد.

شیبانی چشم‌انداز اول هیات کشتی استان را رسیدن به جایگاه اول در بین استان‌های جنوب شرق کشور ذکر کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف نیز برنامه‌هایی تدوین و مورد توجه هیات قرار گرفته است.

وی در این رابطه به اهتمام هیات کشتی استان به بحث افزایش توان فنی مربیان و کشتی‌گیران با راه‌اندازی دوره‌های دانش‌افزایی، سرمایه‌گذاری در بخش استعدادیابی و توجه به کشتی رده‌های سنی پایه، اشاره کرد.

به گفته‌ی این مسئول، متاسفانه وضعیت کشتی فرنگی در استان تاکنون مطلوب نبوده لذا در تابستان امسال دوره‌ی ویژه‌ای در این رابطه برای مربیان و کشتی‌گیران استان با تمرکز بر سنین پایه برگزار خواهد شد.

شیبانی یکی از برنامه‌های مورد توجه هیات کشتی در سال جاری را میزبانی مسابقات کشوری ذکر کرد و گفت: احتمالاً اواخر تابستان امسال به میزبانی شهرستان تفت شاهد این میزبانی خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دیگر هیات، سرمایه‌گذاری بیشتر روی کشتی‌های سنتی مانند کشتی پهلوانی، کشتی آلیش و کشتی ساحلی بوده چرا که استان شانس بیشتری برای مدال‌آوری در این رشته‌ها داشته است.

شیبانی افزود: خوشبختانه استان یزد در کشتی آلیش، استعدادهای خوبی را در بخش بانوان دارد به نحوی که در سال گذشته "یگانه غریب گشته" ملی پوش یزدی آلیش بانوان موفق به کسب نائب قهرمانی آسیا شده است.

وی گفت: بسط و توسعه ورزش کشتی در بین مردم با برگزاری مسابقات در محیط‌های باز و اهتمام به تبلیغات بیشتر نیز یکی دیگر از سیاست‌های این هیات ورزشی برای رشد این رشته‌ی ورزشی در یزد است.

رئیس هیات کشتی استان در پایان با بیان این که خوشبختانه رشته‌ی کشتی در تمام شهرستان‌های یزد فعال است، گفت: البته کشتی این شهرستان‌ها با توجه به ریزساخت‌های موجود و حمایت‌های مسئولان شهرستان‌ها پیشرفت داشته که در این میان، شهرستان خاتم عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها داشه است.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار