طرح تفسیر جزء چهارم قرآن کریم ویژه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، با برگزاری ۴۵ کلاس آموزشی در مساجد استان خوزستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان ضمن تبریک حلول ماه رمضان، گفت: ان‌شاءالله از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم و از خادمان پرافتخار قرآن کریم باشیم.
حسین براتی،افزود: این برنامه یک طرح ملی است که از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور به منظور اجرا در ایام تابستان به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه این طرح قرآنی به کانون‌های مساجد شهرستان‌ها و مؤسسات قرآنی که امکان اجرای این طرح را دارند، اطلاع‌رسانی شد که بتوانند از فضای ملکوتی که در ماه رمضان برای علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن فراهم است، بهره‌مند شوند و در این حوزه فعالیت داشته باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ادامه داد: مطابق آیین‌نامه ابلاغی، ۴۵ کلاس آموزشی در سطح استان در راستای اجرای این طرح در استان برگزار می‌شوند. مطلوب است این طرح در ماه مبارک رمضان اجرا شود؛ گرچه کانون‌ها امکان اجرای این طرح را پس از پایان ماه مبارک رمضان نیز دارند اما با توجه به اینکه رمضان بهار قرآن است، شایسته‌تر است که این برنامه در این مقطع زمانی محقق شود.

براتی اظهار داشت: کتابی با موضوع تفسیر جزء چهارم قرآن کریم در شهرستان‌ها توزیع شده است و مقرر شد یک دوره آموزشی در ارتباط با این کتاب و شیوه اجرایی این طرح در سطح شهرستان‌ها برگزار شود و پس از ماه مبارک رمضان، برای برگزیدگان این طرح که از سوی شهرستان‌ها به مرکز استان معرفی می‌شوند، یک رقابت استانی پیش‌بینی شده است و در نهایت سه نفر اول به کشور معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.