گزارش‌ها نشان می‌دهد صادرات نفت‌خام آمریکا در سه ‌ماهه نخست سال جاری میلادی، هفت برابر شده است.

افزایش 7 برابری صادرات نفت‌خام آمریکا در سال 2016به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی کالر، وزارت انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد صادرات‌ نفت‌خام این کشور در سه‌ ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش چشمگیری داشته است. طبق این گزارش پس از لغو ممنوعیت صادرات نفت‌خام آمریکا به کشورهای دیگر در سال گذشته، میزان صادرات طلای سیاه این کشور از 11.3 میلیون بشکه در ماه ژانویه به 15.7 میلیون بشکه در ماه مارس افزایش یافت. این در حالی است که طبق گزارش «سی‌اِن‌اِن مانی،» صادرات نفت‌خام آمریکا به کشورهای دیگر -به جز کانادا- در همین مدت حدود 7 برابر شده است. 

شرکت‌های نفتی آمریکا ماه مارس، 8 میلیون بشکه نفت‌خام به کشورهای ژاپن، ایتالیا و جزیره «کوراکائو» صادر کرد که نسبت به ماه ژانویه (1.2 میلیون بشکه) افزایش چشمگیری داشته است. 

«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا، اواخر سال گذشته میلادی (2015)، لایحه بودجه‌ای را به تصویب رساند که به موجب آن ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت لغو شد. با این وجود، میزان صادرات ماه مارس نسبت به اکتبر 2015، افزایش چندانی نداشت. دلیل این امر کاهش 50 درصدی صادرات نفت‌خام آمریکا به کانادا در ماه‌های اخیر، اعلام شده است. این در حالی است که این کشور در سال‌های گذشته تنها واردکننده نفت‌خام‌ آمریکا محسوب می‌شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار