رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: مسابقات لیگ جهانی در سال منتهی به المپیک وسیله‌ای است که تیم‌ها بتوانند خود را برای نبرد المپیک آماده کنند.

داورزنی: انتخاب لوزانو تصادفی نبود / لیگ جهانی بستری برای آماده‌سازی استبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا داورزنی درباره حضور تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک و کسب سهمیه در این رقابت‌ها گفت: اولین حضور والیبال  ایران برای کسب سهمیه المپیمک در سال 2004 بود و  در سال 208 هم تیم ایران خودش را در این راه محک زد.

وی ادامه داد: اولین زمانی که خیلی جدی وارد عرصه کسب سهمیه المپیک شدیم 2012 و  با حضور خولیو ولاسکو بود. مسابقاتی که در آن با اختلاف یک امتیاز از رفتن به المپیک بازماندیم. شاید دلیل آن بی تجربگی‌هایی بود که در همه زمینه ها وجود داشت.

داورزنی افزود: نتیجه نگرفتن در مسابقات انتخابی 2012  عبرتی شد برای همه تا اشتباهات قبل را در المپیک بعدی تکرار نکنند. بازیکنان و فدراسیون این را می‌دانستند که باید همه فاکتورهای لازم فراهم باشد تا با اطمینان خاطر بیشتری راهی مسابقات شویم تا در طول مسابقات درگیر اما و اگرها نشویم. خوشبختانه همین طور هم شد و تیم ایران از همان مسابقات ابتدایی گام‌های محکم برداشت.

رئیس فدراسیون والیبال ایران با بیان این مطلب که حضور تنها یک تیم آسیایی در المپیک اصلا منصفانه نیست، گفت:  از آسیا تنها یک نماینده حضور دارد آن هم در حالی که از دیگر قاره‌ها بیش از دو نماینده در المپیک هستند.  به اعتقاد من در حق تیم‌های آسیایی اجحاف شده است زیرا قرار بود ابتدا بر اساس فرمول مشخص شده سه تیم برتر مسابقات به همراه بهترین تیم آسیایی راهی مسابقات المپیک شوند اما این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: من پیگیری کردم و مسئولان FIVB  توجیهاتی را عنوان کردند. با این حال به اعتقاد من این موضوع باید سر فرصت مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد تا حقی از تیمی ضایع نشود.

داورزنی درباره حضور تیم ملی در لیگ جهانی گفت: تجربه نشان داده است در سال های المپیک لیگ جهانی درگیر هدف نیست بلکه وسیله‌ای می‌شود برای آماده سازی تیم‌ها برای نتیجه گیری در المپیک. 

وی افزود: هرچند ما به دنبال آماده سازی تیم هستیم، با این حال فرصت به بازیکنان جوان هم داده می‌شود و از طرفی به بازیکنان مصدوم استراحت داده می‌شود. در مجموع انتخاب بازیکنان به نظر کادر فنی برمی‌گردد. 

داورزنی گفت: برای لیگ جهانی ابتدا 25 بازیکن  به فدراسیون جهانی معرفی می‌شوند و هفته به هفته لیست بازیکنان اعلام می‌شوند. احتمالا تغییراتی در این سه هفته ایجاد خواهد شد تا همه بازیکنان محک خورده و لوازنو بتواند به ترکیب اصلی خود برای المپیک دست پیدا کند. 

رئیس فدراسیون والیبال ایران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با حضور در جمع 5 تیم برتر مرحله مقدماتی لیگ جهانی به فینال هم راه پیدا کنیم. بازیکنان ایران به این باور رسیده‌اند که فشردگی مسابقات و شرایط سخت سفرهای بین قاره ای، طبیعت ورزش حرفه‌ای است و برای همه تیم‌ها یکسان است.

وی در پایان گفت: انتخاب رائول لوزانو و خوان سیچلو اصلا تصادفی نبوده است و کاملا بررسی شده رخ داد. لوزانو تا پایان المپیک با ایران قرارداد دارد پس از المپیک ریو مذاکرات را با این مربی ادامه خواهیم داد و همان موقع تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار