گندم‌کاران بوشهری چهار برابر سال گذشته محصول به مراکز خرید تحویل دادند.

خرید گندم در بوشهر رکورد زدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، خرید گندم که دوازدهم فروردین در استان بوشهر آغاز شده بود، اکنون پایان یافته و گندم‌کاران این استان بیش از 131 هزار تن محصول از مزارع خود برداشت کرده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این میزان محصول از 95 هزار هکتار کشتزار دیم و آبی درو شده است.

خسرو عمرانی با اشاره به این که بیش از 82 درصد گندمزارهای استان بوشهر دیم هستند، افزود: در سال زراعی گذشته 43 هزار تن گندم در این استان تولید شد که امسال این میزان سه برابر شده است.

در همین خصوص مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر بیان داشت: خرید گندم پایان یافته و صد هزار و 600 تن محصول از گندم‌کاران خریداری شده که چهار برابر سال گذشته است.

سید محمد هاشمی افزود: دو مرکز عمده نگهداری گندم در برازجان و چغادک فعال هستند که گندم‌ها در این دو مرکز نگهداری خواهند شد و با توجه به این که مصرف سالانه گندم در استان بوشهر 110 هزار تن است و ما نیز مقداری گندم از قبل ذخیره داشتیم و نیازی نیست برای مصرف یک سال آینده گندم از استان‌های دیگر وارد کنیم.

وی تصریح کرد : 99 درصد مطالبات گندم‌ کاران پرداخت شده است.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.