عملیات خوداجرایی سمپاشی نخلستان های آبادان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: سمپاشی علیه علف‌های هرز نخیلات به صورت خود اجرایی در قالب احیای نخیلات آبادان با همکاری موسسه جهاد نصر مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری آغازشد.

ناجی شهیب زاده افزود: در راستای مبارزه شیمیایی با این دو گونه مهاجم، جهاد کشاورزی آبادان با هماهنگی موسسه جهاد نصر در قالب طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدام به سمپاشی مناطق آلوده کرده است.

وی گفت:تاکنون 79 نفر از دو روستای ابوشکر و کوت‌شنوف در بخش اروندکنار آبادان واقع در مناطق عمرانی kq2 از این طرح بهره‌مند شده و 21 هکتار تحت عملیات سمپاشی قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود:کشاورزانی که سال جاری نخلستان‌های آنان زیرپوشش این طرح قرار دارد با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی و با توجه به اظهار نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و تحت نظر آنان سم را به تناسب وسعت نخلستان دریافت و اقدام به سمپاشی می‌کنند.

شهیب زاده گفت: علفهای هرز نی و حلفه از گونه های مهاجمی هستند که به عنوان یک تهدید در نخلستان‌های آبادان محسوب می‌شود و مبارزه با آنها هر ساله در دستور کار کشاورزان و جهاد کشاورری قرار می‌گیرد.

آبادان بیش از دو میلیون اصله نخل بارور دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، عملیات ، سمپاشی ، نخل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.