برخی کشاورزان انگیزه‌ای برای بیمه محصولات ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز گفت: تسهیلات بانکی به کشاورزان فاقد بیمه محصولات کشاورزی نیز تعلق گیرد تا کشاورزان نیازمند، بتوانند از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

سیاوش فریدونی افزود: کشاورزان رامهرمزی برای افزایش تولید و رونق کشت و کار نیازمند تسهیلات بانکی هستند.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی بانک به کشاورزان رامهرمز گفت: بانک‌ها به کشاورزانی تسهیلات کشت می‌دهد که زمین‌های خود را بیمه محصولات کرده باشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز با بیان اینکه برخی کشاورزان که به دلایلی مانند گران بودن تعرفه بیمه و همچنین تاخیر در پرداخت غرامت، انگیزه زیادی برای بیمه محصولات کشاورزی ندارند از مسئولان ذیربط در خواست کرد: این تسهیلات به کشاورزان فاقد بیمه محصولات کشاورزی نیز تعلق گیرد تا کشاورزان نیازمند، بتوانند از خدمات دولت بهره‌مند شوند.

فریدونی افزود: از بانک‌ها انتظار می‌رود مانند سایر صنوف که پروانه فعالیتشان بعنوان وثیقه پذیرفته می‌شود، پروانه فعالیت کشاورزی که دارای ارزش زیادی است را بعنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات از کشاورزان بپذیرند.

وی گفت: آب 12هزار هکتار از زمین‌های مرغوب واقع در حومه شرقی رامهرمز به شکل سنتی تامین می‌شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز افزود: در صورتی که کانال آب در این حوزه راه‌اندازی شود شاهد افزایش عملکرد در این زمین‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.