پایگاه اینترنتی اینترسپت نوشت: پارلمان اروپا از دادگاهی نشدن طراحان شکنجه در زندان‌های سیا ابراز تأسف کردند.

چرا طراحان شکنجه در زندان‌های سیا خودشان محاکمه نمی‌شوند؟
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اینترسپت نوشت: پارلمان اروپا ابراز تأسف کرده است که هیچ یک از طراحان برنامه شکنجه مخفی آمریکا تاکنون با اتهامات جنایی مواجه نشده‌اند و آمریکا نیز با تحقیقات جنایی اروپا در این خصوص همکاری نکرده است. 

این پایگاه اینترنتی امروز پنجشنبه نوشت: پارلمان اروپا روز گذشته در قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور در پارلمان اروپا با 329 رأی موافق در برابر 299 رأی مخالف به تصویب رسید شکنجه زندانیان در زندان های مخفی سیا را محکوم کرد.

بنابر این گزارش باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، به‌رغم این که پس از روی کار آمدنش به عنوان رییس جمهور آمریکا، شکنجه را ممنوع اعلام کرد، با تمام تلاش‌ها برای مسئول دانستن مقامات دولت بوش در خصوص اتهامات شکنجه، مقابله کرده است؛ از جمله این که وی (اوباما) از قانون مزیت اسرار محرمانه دولتی استفاده کرده است که نگذارد اسناد و مدارک مربوط به شکنجه توسط مأموران آمریکایی منتشر شود.  

این پایگاه اینترنتی نوشت:‌ «قطعنامه پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا و شورای اروپا خواسته است گزارشی در خصوص تحقیقات کشورهای عضو در خصوص زندان‌های سازمان سیا موسوم به «مکان‌های سیاه» و محاکمه‌های مربوطه تا پایان ماه ژوئن تهیه و به پارلمان اروپا ارائه کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار