متن، تصویر گرافیکی و تفسیر دعای ماه مبارک رمضان را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، متن، ترجمه و تفسیر دعای روزچهارم ماه رمضان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُكْرَكَ بِكَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین.

ترجمه دعا:

خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا كن مرا در آنروز راى انجام سپاس‌گذاریت به كـرم خودت نگهدار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت اى بیناترین بینایان.

 

دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان

 

آيت‌الله مجتهدی در شرح «اللهمّ قوّنی فيهِ على إقامَةِ أمْرِكَ» می ‌گويد: خدايا به من قوه بده تا در ماه رمضان بتوانم به‌خوبی عبادت و امر تو را اطاعت كنم. عبادت قوه می ‌خواهد و قوه عبادت غير از قوه جسمانی است. وی در ادامه مي‌افزايد: امام علی (ع) نمی ‌توانست نان خشك را بشكند؛ اما قلعه خيبر را فتح كرد. پرسيدند كه يا علی (ع) تو شجاعی و قلعه خيبر را فتح كردی، چگونه است كه نمی ‌توانی نان خشك را بشكنی؟ و در پاسخ فرمود: «فتح قلعه خيبر به قوه روحانی بود كه متفاوت از قوه جسمانی است. قوه ولايت و قوه روحانی و قوه ولايتی با قوه بدن فرق دارد و من قوه بدن ندارم.» اين استاد اخلاق تأكيد می ‌كند: ممكن است شخصی 60 سال سن داشته باشد؛ اما قوه عبادتش از جوانان بيشتر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، دعا ، ماه مبارک ، رمضان ، چهارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.