تبریز؛

برگزاری جشنواره غذای سالم در شهر خواجه هریس

جشنواره غذای سالم در شهر خواجه هریس آذربایجان شرقی برگزارشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن بیان هزینه های بالای درمان براهمیت استفاده ازغذای سالم برای کاهش از هزینه های زاید درمانی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صومی افزود: قبلا مردم در گیربیماریهای واگیردار بودند از مسیر اصلی غذا وآب بود و امروزه دچاربیماریهای غیر واگیردار هستند که تغذیه نقش اصلی در این زمینه دارد .تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز این است که عوامل تاثیر گذار در سلامت را بهبود دهد که در راس آن تغذیه است .

وی یکی از نشانه های توسعه یافتگی جامعه را مشارکت در تامین سلامت افراد جامعه ذکر کردو این گردهمایی ها را برای جلب همکاری های بین بخشی، برای حل مشکلات سلامت جامعه فرصت مغتنمی بر شمرد.

صومی گفت : جای خوشحالی است که خود مردم در پیشبرد اهداف حوزه سلامت فعال هستند و مشارکت میکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر قسمت دیگری ازسخنان خود گفت : برای جلوگیری از مرگ و نیز ناشی از بیماریهای قلبی که عامل اول مرگ و میر کشور است لازم است فرهنگ غذای کم نمک ،کم روغن و کم شکر توسط افراد جامعه رعایت شود.

گفتنی است:این جشنواره با هدف معرفی غذاهای سالم و ترویج استفاده از تغذیه درست و اصولی برگزار شد. غذاهای بومی به سبب سازگاری با محیط و سبک زندگی مردم، مغذی، قیمت ارزان و در دسترس بودن، می توانند جایگزین مناسبی برای غذاهای آماده و فاقد ارزش غذایی باشد.

در این جشنواره انواع غذاهای تهیه شده توسط شرکت کننده ها با اولویت سالم بودن، استفاده حداقل از نمک، روغن و شیوه پخت صحیح مورد بررسی و داوری قرارگرفت و هدایایی نیز به رسم یادبود به شرکت کننده ها اهدا شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.