رئیس فدراسیون هندبال از برگزاری تورنمنت بین المللی این رشته ورزشی در تبریز خبر داد و گفت: تاکنون حضور دو تیم از کشورهای صاحب نام این رشته ورزشی از لهستان و اسپانیا در تبریز قطعی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبدالحسن مهدوی در جلسه ای با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، افزود: این رقابت های بین المللی از 19 تا 23 تیرماه سال جاری در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار خواهد شد که در آن هشت تیم خارجی و داخلی شرکت می کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر تیم هایی از لهستان و اسپانیا که در قالب تیم های ملی 'ب' و 'جوانان' در این مسابقات شرکت می کنند، با چند تیم مطرح دیگر نیز در حال رایزنی هستیم که در نهایت دو کشور خارجی را انتخاب خواهیم کرد.

مهدوی ادامه داد: تیم های امید تبریز، تیم ملی جوانان و تیم ملی الف وب ایران نیز به عنوان تیم های داخلی در تورنمت تبریز حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به برگزاری شایسته و با کیفیت مسابقات قهرمانی هندبال جوانان آسیا در سال 1393 در تبریز، گفت: کنفدراسیون آسیا از برگزاری این رقابت ها رضایت کامل داشت و برگزاری تورنمت فوق در راستای توسعه ورزش هندبال در اقصی نقاط کشور به ویژه در تبریز و آذربایجان شرقی می باشد که می تواند تبریز را به قطب این رشته مهییج در ایران تبدیل کند.

مهدوی افزود: به دلیل امکانات مناسب تبریز برای رشته هندبال، تیم لهستان قرار است پنج روز زودتر از شروع مسابقات در تبریز حاضر شود و اردوی خود را در این شهر برگزار کند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و امکانات ورزشی این استان، گفت: ما از هر گونه برگزاری رقابت های بین المللی در سطح آسیا و جهان در تبریز استقبال می کنیم.

جمشید نظمی اظهار کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 باعث شده است تا علاقمندی به برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی منتهی به این سال در تبریز افزایش یابد و ما درصدد هستیم تا از این ظرفیت نیز برای میزبانی مسابقات مختلف ورزشی بهره برداری کنیم که رشته ورزشی هندبال جزو اولویت ها ماست.

وی ، کیفیت بالای مسابقات مختلف از جمله هندبال را از شروط آذربایجان شرقی برای پذیرش میزبانی رقابت های مختلف بین المللی عنوان کرد و گفت: در این راستا هر آنچه در توان استان باشد برای میزبانی آبرومندانه مضایقه نخواهیم کرد.

نظمی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی جوانان هندبال در سال 2018، از فدراسیون هندبال درخواست کرد تا از هم اکنون رایزنی های لازم برای قبول میزبانی تبریز را با فدراسیون جهانی آغاز کند.

رئیس فدراسیون هندبال نیز قول مساعد برای اخذ میزبانی تبریز برای جوانان جهان و باشگاه های آسیا در سال 2018 را داد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.