قیمت انواع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه رمضان اعلام شد.

همه ساله همزمان ماه مبارک رمضان به دلیل هجوم یکباره مردم به سمت خرید کالاهای اساسی و مورد نیاز این ایام قیمت برخی از این اجناس به گونه ایی افزایش پیدا می کند که خارج از حد تصور خواهد بود.
امسال با تمام پیگیری ها و حمایت های سازمان ها و ارگان های مرتبط تلاش شده تا کمتر شهروندان شاهد این قبیل افزایش قیمت ها که شاید برخی از آنها سرسام آور بود باشند.
این در حالی است که نائب رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در سال جاری هیچگونه افزایش قیمت برای گوشت قرمز در استان اصفهان نداشته ایم و نظارت بر عملکرد توزیع و فروش گوشت قرمز از هفته های قبل از آغاز ماه رمضان در دستور کار قرار داده شده است.
عبدالرضا آقاجانی با بیان اینکه دام سبک و سنگین در استان اصفهان به میزان فراوان تر از سال های گذشته وجود دارد ادامه داد: در شرایط فعلی با وجود میزان مناسب دام در سطح استان شاهد افزایش قیمت این کالا نخواهیم بود اما اگر ارسال به سایر استان ها و شهرستان ها را در پیش گیریم با افزایش قیمت گوشت قرمز روبه رو خواهیم شد.
ماه رمضان و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم
وی به تشریح قیمت انواع گوشت قرمز در بازار اصفهان پرداخت و افزود: گوشت گوسفندی درجه یک با 100 گرم دنبه 28 هزار تومان ، گوشت گوسفند درجه 2 با استخوان 13 هزار تومان و بدون استخوان 26 هزار تومان و گوشت درجه 2 دام سنگین بدون استخوان 25 هزار تومان و با استخوان 19 هزار تومان به مصرف کننده عرضه خواهد شد.
گوشت سفید نیز از جمله کالاهای پر مصرف می باشد که مردم روزه دار بر سر سفره های سحری و افطار خود مورد استفاده قرار می دهند.
دبیر انجمن مرغ گوشتی استان اصفهان با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت گوشت مرغ نسبت به هفته های قبل از ماه مبارک کاهش داشت تصریح کرد:در ایام ماه مبارک رمضان تغییر مشخصی در قیمت مرغ برای مصرف کننده و تولید کننده نخواهیم داشت و حداکثر تغییرات قیمتی که برای این محصول در این ایام پیش‌بینی می‌شود 4 تا 5 درصد است.
محمد یوسفی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در هفته گذشته تا 6700 تومان افزایش یافته بود که نرخ این محصول در ماه مبارک رمضان به نفع مصرف کنندگان به 6 هزار تومان کاهش یافت.
خرما و رطب همیشه بر سر سفره افطار ایرانیان جایگاه خاص خود را دارد که حتی افزایش قیمت آن نمیتواند جایگاه این محصول را کمرنگ کند.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان استان اصفهان هم با اشاره به افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت رطب و خرما در میادین میوه و تره بار استان گفت: هر کیلو رطب مضافتی درجه یک 7 تا 10 هزار تومان و هر کیلو خرما خشتی 4000 تا 4500 تومان در میادین عرضه می شود.
نوروزعلی اسماعیلی عنوان کرد: این قیمت های عمده فروشی است و با 20 درصد افزایش قیمت به دست مصرف کننده خواهد رسید.
زولبیا و بامیه نیز این روزها طرفداران خاص خود را دارد و مردم مشتاق به خرید آن هستند
نائب رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان از تعیین قیمت 11 هزار تومان برای زولبیا و بامیه درجه یک و 10 هزار و 500 تومان برای زولبیا و بامیه درجه 2 در تهران خبر داد و گفت با پیشنهاد قیمت 11 هزار تومان برای زولبیا و بامیه برای استان اصفهان منتظر تصمیمات مسئولان صنعت و معدن استان خواهیم بود.
ماه رمضان و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم

ماه رمضان و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم
حسن شریفی افزود: هيچ سوبسيد يا يارانه اي به روغن يا شکر ارزان قيمت در اختيار قنادان قرار نخواهد گرفت.
بنابر این اگر نظارت بر عملکرد تولید و توزیع کنندگان در شرایط اصولی انجام شود کمتر شاهد سو ءاستفاده های احتمالی از جانب برخی از دلالان خواهیم بود که این مهم همه ساله مورد توجه جدی سازمان های نظارتی از جمله اصناف ،تعزیرات و اتحادیه ها قرار می گیرد.

گزارش از فاطمه کاویانی



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.