اصفهان؛

مارهای دردسرساز زاینده رود

پیدا شدن مارها در حاشیه زاینده رود ارتباطی با بسته شدن رودخانه ندارد و این اتفاق طبیعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هرساله در این بازه زمانی همین تعداد مار در حاشیه زاینده‌رود گرفته می‌شود، اما امسال این بحث در فضای مجازی بسیار پر سروصدا شده است و برخی از خبرگزاری‌ها این آمار را بیشتر اعلام کرده اند.

بهزاد بزرگزاد افزود: مارها با توجه به گرم شدن هوا و آغاز فصل تخم گذاری به دنبال سایه هستند و از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها بیرون می‌آیند، این اتفاق امری طبیعی است و ارتباطی با بسته شدن رودخانه زاینده‌رود ندارد.

وی با اشاره به گرفتن 9 حلقه مار بدست آتش‌نشانان در چند روز اخیرعنوان کرد: با توجه به اینکه این جانوران باید به آغوش محیط‌زیست بازگردند، مارهای گرفته شده پس از چند روز در بیابان‌ رها می‌شوند و آتش‌نشانان تاکنون هیچ ماری را از بین نبرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تأکید کرد: حتی شهروندانی که تجربه گرفتن مار را دارند در صورت مشاهده، اقدام به گرفتن آن نکنند و حتماً با شماره 125تماس بگیرند و آتش‌نشانی را از این موضوع باخبر کنند.، چراکه نوع مارها باهم متفاوت است و وقتی برای صید مار به دنبال آن‌ می‌روند، مارها به دالان‌ها و مکان‌های کوچک پناه برده و آتش‌نشان‌ها را برای گرفتن آن بیشتر به‌ زحمت می‌اندازد.



انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.