سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پسماندهای ارومیه در منطقه جنگلی سردشت تخلیه می‌شود که این مکان نامناسب ترین محل انتخابی برای دفن و دپو زباله‌ها محسوب می‌شود.

جنگل های سردشت میزبان تخلیه پسماندهای ارومیه
موسوی سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت مدیریتی پسماندهای ارومیه اظهار داشت: پسماندهای ارومیه در منطقه جنگلی سردشت به شکلی غیر بهداشتی و غیر استاندارد دفن و دپو می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشکل مدیریت پسماند در استان آذربایجان غربی و حتی کشور وجود دارد و به شکلی غیر مهندسی و غیر بهداشتی دفن و یا تخلیه می‌شود، تصریح کرد: اگر به جنگل سردشت مراجعه کنید با کوه‌هایی تلمبار شده از پسماند  مواجه می شوید.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه منطقه جنگلی سردشت نامناسب‌ترین مکان انتخابی از سوی مسئولان امر، برای تخلیه پسماندهای استان محسوب می‌شود، گفت: شیرابه‌های ایجاد شده از پسماندهای تلمبار شده متداول در این منطقه علاوه بر اینکه آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی را آلوده می‌کنند با نفوذ در ریشه درختان باعث تخریب و آسیب به آن‌ها نیز می‌شوند.

موسوی درباره اقدامات انجام شده برای حل این بحران بیان داشت: طی دو الی سه سال گذشته عملیات ابتدایی ایجاد کارخانه کمپوست در ارومیه آغاز شد اما بعد از مدتی در حالی که یک ‌سوم از نهایی شدن آن مانده بود در میانه کار به حال خود رها شد و تاکنون هیچ نوع فعالیت خاصی برای مدیریت پسماندهای تلمبار شده در جنگل سردشت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد پوشش روزانه پسماند در ارومیه هستیم بیان داشت در حال حاضر شهرداری اقدام به خرید زباله سوز کرده و در حال انتخاب پیمانکار برای عقد قرارداد با آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار