رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران گفت :از فردا دامداران و عشایر تنها می توانند دام های خود را با مجوز پروانه واکسیناسیون وارد پارک ملی لار کنند.

اعمال محدودیت ورود به پارک ملی لارمحمد کرمی رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعمال محدودیت ورود به پارک ملی لار اظهار داشت :از فردا دامداران و عشایر تنها می توانند دام های خود را با مجوز پروانه واکسیناسیون وارد پارک ملی لار کنند.

وی افزود :دامداران و عشایر توجه داشته باشند که علاوه بر در دست داشتن پروانه چرا برای دام های خود، تعداد دام های ورودی به پارک ملی لار باید طبق تعداد مجاز درج شده در پروانه چرا باشند.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان تهران ادامه داد :علاوه بر موارد فوق، دامداران باید مجوز واکسینه شدن دام های ورودی به پارک ملی لار را  نیز در دست داشته باشند.

کرمی با تاکید بر اینکه عدم رعایت موارد فوق از جانب دامداران یا عشایر به معنای ممانعت از ورود آنها به پارک ملی لار خواهد بود، اذعان داشت :در صورت رویت، محیط بانان با متخلفان این امر برخورد قانونی خواهند کرد.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست استان در خصوص دلایل این محدودیت گفت :در راستای کنترل بیماری های واگیردار در دام های اهلی به وحشی و بالعکس، چون تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک، این اقدام انجام می شود، چرا که دام های اهلی به دلیل گشت و گذار و عبور از مناطق مختلف می توانند بیماری های مذکور را به راحتی منتقل کنند.

گفتنی است ؛هر ساله دام های اهلی از 15 خرداد وارد پارک ملی لار می شدند که امسال به دلیل شیوع طاعون و تب برفکی بین حیات وحش استان تهران در پارک ملی سرخه حصار و خجیر، این تاریخ 5 روز به تاخیر افتاد تا عمل واکسیناسیون برای دام های اهلی که به پارک ملی لار وارد می شوند، انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار