دانش خواستار تصویب فرمان اصلاح نظام انتخاباتی از سوی مجلس شد

معاون دوم ریاست جمهوری از نمایندگان مجلس خواست که فرمان اصلاح نظام انتخاباتی را هر چه زود تر تصویب کنند تا راه برای برگزاری انتخابات پارلمانی باز شود.

دانش خواستار تصویب فرمان اصلاح نظام انتخاباتی از سوی مجلس شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، معاون دوم ریاست جمهوری از نمایندگان مجلس خواست که فرمان اصلاح نظامی انتخاباتی را هر چه زود تر تصویب کنند تا راه برای برگزاری انتخابات پارلمانی باز شود.

محمد سروردانش معاون دوم رییس جمهور غنی که هنگام معرفی نامزدان وزارت دفاع و امنیت ملی در مجلس صحبت می کرد گفت: حکومت مصمم است که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی را برگزار کند و در این راستا مسوولیت مشترک حکومت، شورای ملی و جامعه جهانی است تا برای رسیدن به این هدف مشترکا زمینه سازی کنند.

آقای دانش خطاب به نمایندگان افزود: "هم اکنون کلید به دست شماست تا با تصویب فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی، راه را برای برگزاری نتخابات باز کنید".

او با اشاره به فرستادن نامه از سوی رییس جمهور به بانکی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص تمویل انتخابات، خاطرنشان کرد که ادامه کمک های جامعه جهانی نیز مشروط به برگزاری انتخابات در کشور است و حکومت در این راستا تلاش های را انجام داده است.

قرار بود، هفته جاری فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی از سوی مجلس تصویب شود، اما این فرمان به دلایلی که ذکر نشد در آجندای امروز چهار شنبه مجلس نمایندگان گرفته نشده بود.

از سوی هم، برخی اعضای مجلس می گویند که اصلاحات لازم در فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی در نظر گرفته نشده است.

غلام حسین ناصری در این خصوص گفت: "از نمایندگن می خواهم که به این فرمان رای تایید دهند به دلیل که موضوع برگزاری انتخابات و اصلاح نظام انتخاباتی حق مردم است؛ اما حکومت نا بکار وحدت ملی می خواهد اینگونه ناکارایی اش را به گردن شورای ملی بیاندازد".

فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی نزدیک به یک ماه است که روی میز مجلس قرار دارد ولی با وجود درخواست های مکرر این فرمان از مجلس رای نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار