کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان از نظارت و بازرسی هفت گروه بهداشتی بر مراکز عرضه موادغذایی این شهرستان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن فتحی مقدم با اشاره به حضور 11 کارشناس و بازرس بهداشتی در قالب گروه های نظارتی گفت: از شروع ماه مبارک نیز بازدیدهای بهداشتی اورژانسی از مراکز تهیه و عرضه زولبیا و بامیه به عنوان کالاهای پرمصرف این ماه در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: علاوه بر این اقدام، بازرسی های معمول از آشپرخانه ها و سفره خانه های سنتی نیز در حال انجام است.
فتحی مقدم به آماده بودن یک گروه بازرسی بعد از افطار در صورت نیاز اشاره و تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موضوع را با سامانه 190 برای بررسی بازرسان در میان بگذارند.
وی گفت: در ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز تعداد یکهزار و 450 مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی، 271 بازرسی از مساجد و تکایا و 153 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه توسط هفت گروه بازرس بهداشتی صورت گرفت.
فتحی مقدم ادامه داد: در جریان این بازرسی ها 38 کارت بهداشت برای خادمان مساجد صادر و 15 کیلوگرم مواد ضدعفونی کننده در اختیار مساجد قرار گرفت و همچنین 12 متخلف در زمینه عرضه مواد غذایی ناسالم به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: 70 مرکز تهیه و توزیع موادغذایی در جریان این بازرسی ها تعطیل و 774 کیلوگرم موادغذایی فاسد معدوم شد.
فتحی مقدم، رسیدگی به 41 مورد شکایت مردمی از طریق سامانه 190 را از دیگر اقدامات انجام شده بازرسان بهداشت محیط در ماه مبارک رمضان سال گذشته کاشان عنوان کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.