آبادان؛

بررسی پیچ وخم های صادرات کالا از مرز شلمچه

پیچ و خم های صادرات کالا از مرز شلمچه بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در نشست بررسی مشکلات بازرگانان و صادرکنندگان ایرانی به عراق از مرز شلمچه گفت: صادرات کالا به عراق از مرز شلمچه برخی زیرساخت های لازم را ندارد و برای افزایش صادرات لازم است، نشست هماهنگی با طرف عراقی برگزار شود.

حسینی فر نبود انسجام در نرخ تعرفه های اخذ شده طرف عراقی را از مشکلات صادرکنندگان کالا از این مرز بیان کرد و افزود: تعرفه های اخذ شده از سوی طرف عراقی از کامیون ها، منسجم و یکسان نیست و برای کاهش انسجام در نرخ کرایه کامیون ها، ایجاد اتحادیه حمل و نقل در عراق ضروری است.

وی مذاکره با مسئولان عراقی در خصوص تقاضای کفیل و اخذ آزمایش خون از تاجران و صادرکنندگان را از دیگر مشکلات صادر کنندگان کالا از مرز شلمچه بیان کرد و گفت: لازم است برای آسان شدن صدور روادید برای تجار ایرانی و عراقی، این مهم از سوی کنسولگری انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر معطلی کامیون های حامل کالای فاسد شدنی در مرز را عامل تاخیر در انتقال کالا و در برخی موارد فساد آن خواند و افزود: برای جلوگیری از خسارت صادر کنندگان باید یک خروجی مستقل برای کالاهای فاسد شدنی ایجاد شود.

حسینی فر نبود مدیریت واحد در مرز شلمچه را از دیگر مشکلات بازرگانان خواند و گفت: موازی کاری و دیوانسالاری اداری در مرز شلمچه و نبود مدیریت واحد، سردرگمی بازرگان و کاهش وحدت رویه مسئولان مرز تجاری شلمچه را به همراه داشته است.

وی تضمین مشترک بین بازرگانان ایرانی و عراقی برای اخذ مطالبات و احداث استراحتگاه برای بازرگانان و رانندگان در این مرز را خواستار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.