ارومیه؛

سردشت همچنان منزلگاه ثابت ریزگردها در چند روز اخیر می باشد

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت : میزان ریزگردها در چند روز گذشته به چندین برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت : براساس ثبت آمار ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان سردشت حکایت از این دارد که میزان ریزگردها در چند روز گذشته به چندین برابر حد مجاز رسیده و هوای این شهرستان را کاملاً ناسالم نموده است.

بایزیدی گفت : میزان ذرات معلق موجود در هوا با قطر 10 میکرون از ساعات اولیه امروز از 120 میکروگرم به 590 میکروگرم بر متر مکعب رسیده و نشان از ناسالم بودن وضعیت هوای سردشت دارد.

بایزیدی در ادامه گفت : منشأ این ذرات کشورهای همسایه ایران از جمله عربستان ، مصر و مهم ترین منشأ کشور عراق می باشد که عدم نگاه مسئولانه و جنگ و ناامنی ، خشک شدن تالاب ها و آبگبرها باعث می شود شهرهای مرزنشین از جمله سردشت آماج حملات ریزگردها گردیده و زندگی و فعالیت روزمره مردم را مختل نماید.

بایزیدی گفت : ریزگردها همچنین چهره اکوسیستم طبیعی را مختل نموده که با تأثیر مخرب بر جنگل ها و پوشش گیاهی باعث بسته شدن منافذ تنفسی گیاهان گردیده و خشکیدگی آنها را زودرس می نماید. همچنین چون این ذرات حاوی انواع میکروب ها و ویروس های ناقل انواع بیماریها می باشند ، با تعلیف دام ها و حیات وحش از علوفه و گیاهان موجبات انواع بیماریها را فراهم می آورند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.