رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: علاقه مندان به طبیعت همزمان با هفته محیط زیست از 16 تا 22 خردادماه می‌توانند به صورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی ارومیه دیدن کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه مختار خانی اظهار داشت: علاقه‌مندان به طبیعت، تنوع‌زیستی و حیات وحش همزمان با هفته محیط زیست از 16 تا 22 خرداد ماه از ساعت 8 صبح تا 15 می‌توانند به صورت رایگان از موزه تاریخ طبیعی ارومیه دیدن کنند.

وی ادامه داد: این اقدام در جهت گرامیداشت هفته محیط زیست و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفاظت از طبیعت و حیات وحش صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: در آذربایجان غربی 54 گونه پستاندار، 286گونه پرنده، 59 گونه خزنده، 26 گونه انواع ماهی و انواع سخت پوستان و بندپایان و حشرات زیست می‌کنند که این نشان از تنوع بالای گونه های جانوری و تنوع زیستی در استان دارد .

وی گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل‌های قبل به امانت گرفته و باید به نسل‌های بعدی تحویل نماید و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: عمده‌ترین گونه­‌های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که در چتر حمایت این اداره قرار دارند را گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، خرس قهوه‌ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی برشمرد.

وی همچنین پرندگان حمایت شده­ توسط این اداره را پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه به شعار امسال روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و ادامه داد: شعار امسال روز جهانی محیط زیست(به سوی طبیعت برای زندگی)است.

انتهای پیا/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.