در جلسه علنی شورای شهر؛

سرخو:سازمان حسابرسی باید حسابرسی‌های شهرداری را انجام دهد/ساعی: با یارکشی‌های سیاسی حق مردم شهر تهران را ضایع نکنیم

عضو شواری اسلامی شهر تهران گفت: تنها نهاد مورد تائید دولت برای رقم بدهی شهرداری تهران سازمان حسابرسی کل کشور است.

سرخو:سازمان حسابرسی باید حسابرسی‌های شهرداری را انجام دهد/ساعی: با یارکشی‌های سیاسی حق مردم شهر تهران را ضایع نکنیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بنده در یک سال و نیم گذشته پیشنهادی مبنی بر حسابرسی مطالبات شهرداری ازدولت و سایر ارگان‌ها را مطرح کرده ام ،اظهار داشت: بنده براین عقیده‌ام که حسابرسی باید توسط سازمان حسابرسی کل کشور انجام شود چرا که این امر برای دولت مورد قبول است.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از دوستان حسابرس مسیر خود را اشتباهی طی کنند افزود: به همین دلیل تاکید دارم که حسابرسی شهرداری را باید سازمان حسابرسی کل کشور انجام دهد .

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موسسات حسابرسی کار خود را  به درستی انجام می‌دهند و از نظر شهرداری تهران نیز حسابرسی این مؤسسات قابل اعتماد است، تصریح کرد: بدون شک تنها موسساتی که زیر نظر سازمان حسابرسی کار می کند می‌توانند مورد تائید دولت باشند.

سرخو با تاکید بر اینکه امروزه باتوجه به شرایط مالی دولت پرداخت‌ها محدود شده است، گفت: لازم است که جلساتی در خصوص مطالبات شهرداری و دولت با سازمان حسابرسی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های دولت‌های گذشته باید اصلاح شود یاد آور شد: به تازگی دریافت کرده‌ایم که شهرداری تهران و سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری مطالبات خود از یکدیگر جلساتی را با حضور برخی از اعضای شورای شهر برگزار می کنند که این امر بسیار قابل قبول است.

سرخو با تاکید بر اینکه باید در یک جلسه علنی میزان کامل بدهی و مطالبات شهرداری تهران اعلام شود، گفت:‌ باید کار حسابرسی از قبل در اختیار اعضای شورای شهر قرار گیرد تا شورا بتواند به صورت کامل و به دور از هرگونه صحبت های سیاسی بررسی شود.

وی اضافه کرد :بدون شک خبرنگاران نیز باید در جلسه حسابرسی‌ها قرار گیرد، چرا که آن ها امین مردم هستند و باید از همه بدهی و طلب شهردای اطلاع یابند.

**با یارکشی‌های سیاسی حق مردم شهر تهران را ضایع نکنیم

هادی ساعی عضو شورای شهر تهران در ادامه صحبت های سرخو افزود: با یارکشی های سیاسی حق مردم شهر تهران را ضایع نکنیم، چراکه مردم حق دارند از همه جریان‌هایی که مربوط به آن ها می‌شود مطلع شوند.

ساعی با تاکید بر اینکه بدهی شهرداری تهران به پیمانکاران باید در صحن علنی اعلام شود گفت:‌ بدون شک بعد از حسابرسی‌های شهرداری دولت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه باسرو صدا تنها صورت مسئله را پاک می کنیم اعضای شورای شهر نباید فراموش کنند که تنها برای گرفتن حق مردم دور هم گرد آمدند .  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار