تلاش شده تا امسال از قاریان شهرستانی برای اجرای مراسم جزءخوانی در شهرستان ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول اداره کل دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: برای اجرای مراسم جزءخوانی ماه رمضان، حدود ۶۰ قاری مورد تائید شورای عالی قرآن کشور را در سراسر استان انتخاب کرده ایم.

قاسم مقدمی اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان متولی اصلی برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در استان است و در این زمینه کارهای اجرایی همچون جایگاه های متحدالشکل تهیه و صدا و سیما مسئولیت پخش زنده جزءخوانی ها را بر عهده گرفته است.

وی افزود: مراسم جزءخوانی قزآن کریم در ماه رمضان امسال چون سال های گذشته با همکاری اداره کل تبلیغات و صدا و سیمای استان برگزار می شود، تلاش شده تا امسال از قاریان شهرستانی برای اجرای مراسم جزءخوانی در شهرستان ها استفاده شود.

 مسئول اداره کل دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: برای اجرای مراسم جزءخوانی ماه رمضان سال جاری در حدود ۶۰ قاری مورد تأیید شورای عالی قرآن کشور را در سراسر استان انتخاب کرده ایم، سه قاری برای هر شهرستان مشخص شد تا در ماه رمضان شاهد قرائت روزانه یک جزء در هر کدام از شهرستان های استان باشیم.

مقدمی اضافه کرد: قاریان در همه شهرستان ها از شرایط یک سطح و هماهنگ بومی، تخصصی و سنی برخوردار هستند. تأیید و حذف قاریان قرآنی برای اجرای مراسم جزءخوانی در ماه رمضان در قالب فهرست تأیید شده از شواری عالی قرآن کشور و بدون دخل و تصرف استان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل تبیلغات استان در این باره به تنظیم و برنامه ریزی براساس شرایط بومی، سنی و کیفی قراء می پردازد، تصریح کرد: با همکاری دکتر دغاغله افزون بر تنظیم و برنامه ریزی برای اجرای مراسم جزءخوانی در سطح شهرستان برخی قراء نیز به فهرست جزءخوانان افزوده شدند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار