معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال در کنار اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی، دومین اولویت ملی کشور است.

کاهش آسیب های اجتماعی، دومین اولویت ملی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید محسن صادقی در نخستین جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که از اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد، فحشا، بی بند و باری و طلاق به عنوان اصلی ترین آسیب های اجتماعی یاد کرده اند؛ اظهار داشت: بر اساس منویات معظم له، شناسایی نقاط بحرانی و برنامه ریزی و تلاش برای کاهش آن از اولویت ها است.
وی افزود: امسال در کنار اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی، دومین اولویت ملی کشور است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی به روند افزایشی آسیب ها و جرائم در کشور اشاره و تصریح کرد: تشکیل این ستاد پاسخی به این روند است که با عضویت اعضا مشخص و شرح وظایف مدون در این حوزه فعالیت خواهد کرد.
صادقی گفت: در این ستاد وظیفه و تکلیف جدیدی برای دستگاه های عضو ایجاد نشده است؛ بلکه با شناسایی ظرفیت های موجود و تقسیم کار منطقی در این حوزه فعالیت خواهند کرد.
وی با تاکید بر هم افزایی دستگاه های اجرایی در این حوزه، خاطر نشان کرد: اگر چه کارگروه ها و کمیسیون های مختلف در حوزه های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می کنند ولی تجربه نشان داده که به منظور اثر بخشی بیشتر، باید از اقدامات بخشی و سلیقه ای اجتناب شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای فعالیت موثرتر این ستاد و کارگروه های ذیل آن، ساختارهای موازی و کمیسیون های مشترک، تجمیع خواهند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: حوزه ی آسیب های اجتماعی عالمانه است و نمی شود با آن به صورت عامیانه، نمایشی و سیاسی برخورد کرد بلکه باید با جدیت و کارشناسی در این حوزه وارد شد.
صادقی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی ماندگار و اساسی، گفت: فعالیت با گرایشات بخشی و صرفا برای رفع تکلیف از جمله چالش های این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد: شناسایی وزن جرائم و جغرافیای آن و تعیین اولویت از جمله مواردی است که باید در صدر برنامه ریزی ها قرار گیرد تا بتوان به نتیجه مطلوب در این حوزه دست یافت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی توجه به سبک زندگی و سلامت اجتماعی، اهمیت دادن به نیازهای فرهنگی و اجتماعی و ذائقه هایی که وجود دارد و یا ایجاد می شود و مدیریت و ساماندهی فضاهای سایبری و شبک های مجازی با عنایت به گستردگی ان را از دیگر مواردی دانست که به کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی منجر خواهد شد.
صادقی با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.