مديرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" مزین شده بیش از 339 پروژه با سرمایه ای بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال در صنعت گردشگری استان در حال ساخت و تکمیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین زارع صفت با اعلام اين خبرگفت: این پروژه ها شامل 12 هتل 5 ستاره، 11 هتل 4 ستاره، 26 هتل 3 ستاره، 35 هتل 2 ستاره، و 55 هتل یک ستاره هستند که پس از اتمام پروسه ی اجرایی بیش از 48 هزار تخت به مجموعه اقامتی این استان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 51 درصد از مراکز اقامتی کشور در مشهد ایجاد شده اند افزود: درهمین حوزه 75 هتل آپارتمان، 51 مهمانپذیر، 21 سفره خانه سنتی، 46 مجتمع پذیرایی و رفاهی و 7 مجموعه گردشگری نیز در حال احداث است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: مشهد سالانه میزبان بیش از 25 میلیون مسافر و زائر داخلی و قریب به 5/2 میلیون گردشگر و زائر خارجی است، این حضور چشمگیر، زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری و جذب بخش خصوصی به این صنعت سبز بوجود آورده است.

در همین ارتباط حسن زمانی معاون سرمایه گذاری و طرحهای این اداره کل نيز گفت: مضاف بر پروژه های مذکور در سال 95، اقداماتی در زمینه گسترش گردشگری بومی و بوم گردی نیز به عمل آورده ایم و بزودی شاهد احداث وبهره برداری تعدادی از مناطق نمونه گردشگری خواهیم بود.

وی افزود: حجم بالای سرمایه گذاری در سال 95 امکان ساخت این تعداد از پروژه های گردشگری را در خراسان رضوی فراهم آورده است که بی شک فرآیند پیشرفت این طرحها نیازمند همکاری و تعامل هرچه بیشتر بانک های استان در راستای اعطای تسهیلات و تزریق سرمایه تکمیلی به این پروژه ها است.

او گفت: با احداث بیش از 2 میلیون مترمربع زیربنای اقامتی بیش از 16 هزار اتاق و 48 هزار و 264 تخت به ظرفیت مراکز اقامتی استان افزوده خواهد شد و زمینه اشتغال مستقیم بیش از 8 هزار و 300 تن فراهم می گردد.

معاون سرمایه گذاری و طرحهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در زمینه نقش با اهمیت صنعت گردشگری در حوزه اشتغال اضافه کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار نفر به طور مستقیم در صنعت گردشگری استان مشغول فعالیت هستند.

وی ظرفیت های بی نظیر مشهد مقدس در صنعت گردشگری را "سرمایه گذاری زودبازده و پر منفعت" معرفي كرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.