دلخوش در نطق میان دستور؛

تصمیمات مقطعی توتون‌کاران گیلان را دچار مشکل کرده است

نماینده مردم صومعه سرا گفت: تصمیمات مقطعی و مدیریت‌های نادرست توتون و توتون‌کاران گیلان را دچار مشکل کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش اباتری سید کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در نطق میان دستور امروز مجلس با تبریک ماه پربرکت رمضان و تشکر از مردم صومعه‌سرا به بیان نکاتی پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه از طرف مردمی با تاریخی طولانی، همراه دین و ولایت و ادامه دهنده راه شهدا  صحبت می کند گفت: مردم گیلان مردمان رنج و حلاوت با روح مردانگی در طول تاریخ و تاکنون بوده‌اند که روز به روز با محرومیت فزاینده‌ای دست به گریبان شده‌اند و اگر به این استان زرخیز توجه نشود به مسئولین، اقتصاد کشور و  به نظام آسیب وارد می‌شود و در آینده با چالشی بزرگ روبرو می‌شدیم.

دلخوش با بیان هشداری ادامه داد: در همین جا هشدار می‌دهم گیلان با وسعت بسیار کوچک  ولی وسعت بزرگ قلب مردان و زنانی که با دستان پینه بسته نقش اساسی در تأمین مواد غذایی کشور داشته و دارند امروز دچار مشکلی بزرگ در تأمین معاش اولیه زندگی خود شده‌اند. امروز سطح زیر کشت مزارع برنج کشاورزی با 0.7 هکتار میانگین حتی زندگی یک خانواده کشاورز دو نفره را هم تأمین نمی‌کند. ابریشم  گیلان روزی آوازه جهانی داشت اما امروز نوغانداران این استان قادر به تولید ابریشم نیستند و در اثر اهمال و کوتاهی و ورشکستگی، کارخانجات ابریشم بسته شده و کارگران شریف آنان بیکار شده‌اند.

نماینده مردم صومعه سرا تصریح کرد: زمانی چایکاران شریف این استان 70 هزار تن چای مرغوب تولید می‌کردند ولی امروز با مشکلات اقتصادی و نوساناتی که در جامعه وجود دارد و فشاری که مشکلات کارگران و کشاورزان در روزمرگی دچار شده‌اند و زندگی خود را به سختی تأمین می‌نمایند و تولید چای کشور که تولید ملی است به کمتر از 20 هزار تن رسیده است زمانی در کشور، گیلان تولیدکننده اول زیتون بوده اما امروز به دلیل عدم توجه به تولیدکنندگان زیتون این محصول در حال نابودی است توتون درجه یک گیلان که در دنیا بی‌نظیر است امروز با نابودی این بخش کشاورز عزیز رغبت به کاشت توتون ندارند زیرا تصمیمات مقطعی و مدیریت‌های نادرست توتون و توتون‌کار را دچار مشکل کرده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلاتی که در این استان وجود دارد از جمله عدم واگذاری صنعت مرغداری به دست مرغداران با توجه به شفافیت اصل 44 و منع مداخله دولت در جزء «ج» بند «ب» سیاست‌های ابلاغی در خصوص بخش خصوصی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار