شیراز؛

هک حساب های بانکی با ایجاد سایت استخدام

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که در فضای مجازی به بهانه استخدام اقدام به هک و برداشت از حساب های بانکی افراد می كرد، خبر داد.

هک حساب های بانکی با ایجاد سایت استخدامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: در این پرونده که چندین شاکی دارد، شاکیان که همگی جویای کار بودند در فضای مجازی به سایتی برخورد می کنند که مدعی است با ثبت نام و پرداخت هزینه ای ناچیز در سایت مذکور لیست شرکت ها و اداراتی که در حال استخدام نیروی کار هستند در اختیار آنان قرار می گیرد.
سرهنگ سیدموسی حسینی ادامه داد: افراد بعد از ورود به درگاه بانک برای پرداخت مبلغ مورد نظر، با پیام خطای "انجام تراکنش امکان پذیر نمی باشد" مواجه می شدند و پس از مدتی حساب های این افراد تخلیه می شد.
وی افزود: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا، با بررسی های انجام شده  مشخص شد درگاه بانکی که افراد جویای کار به آن انتقال داده می شوند یک درگاه بانک جعلی "فیشینگ" است که تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را به گرداننده سایت منتقل می کند.  
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: با اقدامات فنی و تخصصی كارشناسان پلیس فتا استان، آنان موفق به رمزگشایی پرونده شدند و متهم بلافاصله شناسایی و توسط ماموران دستگیر شد.
سرهنگ حسینی خاطر نشان كرد: اینترنت سرشار از مزایا و فرصت ها است به شرط آنکه امنیت در آن برقرار شود و این امنیت را در وهله اول خود فرد باید با کسب آگاهی نسبت به فضای مجازی و نحوه استفاده از آن برای خود و خانواده خود تامین گند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: هک ، حساب ، بانکی ، استخدام ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار