استاندار کرمانشاه از برنامه ریزی برای رونق تجارت رسمی در مرز شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسدالله رازانی گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان ماه مبارک رمضان سند توسعه تمام شهرستانها تدوین شود، البته در صورت لزوم این  زمان بین ۱۰تا۱۵روز قابل تمدید خواهد بود.
رازانی گفت: در تدوین سند توسعه شهرستانها هرگز کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان بعد از ماه مبارک رمضان، برنامه ریزی در راستای تدوین به موقع سند توسعه شهرستانها تا آن زمان را حایز اهمیت برشمرد.
رازانی افزود: تدوین سند توسعه شهرستانها تا قبل از زمان سفر ریاست جمهوری به دلیل مشخص شدن اولویت های استان برای مطرح شدن در سفر هیات دولت اهمیت زیادی دارد.
رازانی در ادامه با بیان اینکه در مرز شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی دو نوع تجارت رسمی و کوله بری دارد، گفت: سال گذشته بالغ بر ۷۰میلیون دلار صادرات از این مرز به خارج از کشور صورت گرفته است.
رازانی افزود: با تخصیص اعتبارات بیشتر در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا تجارت رسمی این مرز را رونق داده و از این طریق علاوه بر ارزآوری بیشتر، در برون رفت از معضل بیکاری گام برداریم.
استاندار کرمانشاه سپس اشاره ای به تجارت کوله بری در بازارچه مرزی شیخ صله داشت و با بیان اینکه از  یک ماه پیش با اجازه وزیر کشور و در راستای کمک به اقتصاد مردم مرز نشین نوعی تجارت بازارچه‌ای تحت عنوان کوله بری در این مرز آغاز شده است، گفت: در این خصوص بیش از ۷۰کالا مشخص شده که امیدواریم این نوع از تجارت بتواند باعث اشتغالزایی در شهرستان شود.
وی در ادامه با اشاره به واریز شدن بیش از سه میلیارد تومان در یک ماهه اخیر تحت عنوان حق مرزنشینی به حساب خانوارهای سه شهرستان مرزی استان، گفت: در این طرح به حساب هر سرپرست خانوار ۱۵۰هزارتومان واریز شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تجارت ، مرز ، شیخ ، صله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.